تازه های سایت

کد مطلب: 19918
14. تير 1393 - 8:21
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: یادواره دو شهید نهاوندی رسانه ملی در این شهرستان برگزار میشود.

 

میثم مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو ، گفت: بیشتر شهدای رسانه و خبر ما در اوج مظلومیت و گمنامی هستند و پس از گذشت این همه سال از پایان جنگ، هنوز یادواره ای برای آنها برگزار نشده است، به همین دلیل این اداره با کمک سایر نهادها و با تشکیل جلساتی به دنبال جمع آوری آثار شهدای رسانه مانند عکس، وصیتنامه، یاداشت، دست نوشته  و آثار تولیدی آنها افتاد.

وی  گفت:در این یادواره از 2 خانواده شهید رسانه ملی و  ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین از چندین خانواده شهدای عرصه فرهنگ و هنر نیز تجلیل می شود.

مرادی افزود: نهاوند تنها شهرستان شاخص استان است که در عرصه رسانه ملی و خبر دو شهید بنام الله مراد نادری و رضا سوری و همچنین چندین شهید در زمینه فرهنگ و هنر در طول دوران 8سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.

مدیر ارشاد اسلامی نهاوند اظهار کرد: شهید نادری نخستین شهید عرصه رسانه  ملی دراستان همدان است که در 15 مرداد 1361 در منطقه عملیاتی قصر شیرین پس از به هلاکت رساندن 26 نیروی بعثی عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی گفت: شهید نادری قبل از انقلاب در صدا و سیما مشغول به فعالیت بود و با اوج گیری انقلاب اسلامی در بهمن1357 به جمع اعتصابیون رادیو و تلویزیون ملی ایران پیوست  و با گاردی ها و نیروی ویژه شاه به هنگام هجوم به صدا وسیما به  مبارزه پرداخت و سپس با آغاز جنگ تحمیلی به صورت داوطلب به جبهه اعزام و در این راه به شهادت رسید.

مرادی بیان کرد: دیگر شهید شاخص عرصه خبر و رسانه نهاوند در کشور شهید رضا سوری بود که در سانحه هواپیمایی c130 خبرنگاران ارتش جمهوری اسلامی به همراه تعداد دیگری از خبرنگاران کشوری به شهادت رسید.

مدیر ارشاد اسلامی نهاوند اظهار کرد: شهید سوری از خبرنگاران و تصویر برداران معاونت روابط عمومی و انتشارات ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در عرصه تولیدات فرهنگی در سرزمین های جنوب و سفر راهیان نور زحمت زیادی را برای رساندن مظلومیت شهدا به گوش نسل جوان می کشید.

مرادی عنوان کرد: شهرستان نهاوند با بیش از 20 خبرنگار در عرصه مطبوعات سراسری و محلی و همچنین خبرگزاری‌ها و رسانه ملی فعالیت دارند و روزانه ده ها خبر را بر روی خروجی مطبوعات و خبرگزاری‌های خود منتشر می‌کنند.

وی افزود: شهدای هنرمند و فرهنگی نهاوند نیز آثار ارزشمندی را در زمینه عکاسی،خطاطی، نقاشی و طراحی کشیده‌اند که توسط این اداره در حال جمع آوری این آثار ارزشمند هستیم.

دیدگاه شما