تازه های سایت

کد مطلب: 19733
1. تير 1393 - 8:43
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند گفت: بر اثر روشن کردن آتش و غفلت مسافران عبوری ۲هکتار از جنگل های طبیعی گاماسیاب در نهاوند طعمه حریق شد.

آتش سوزی

به گزارش پایگاه خبری گرو ، علی دهپهلوان گفت: شب گذشته بر اثر روشن کردن آتش توسط مسافران عبوری و خاموش نکردن آن 2هکتار از مراتع مشجر که شامل علف و درختچه های خودرو است به صورت سطحی سوختند.

وی افزود: اگر حضور به موقع نگهبان جنگل و ماموران اطفا حریق این اداره و آتش نشانی شهرستان نبود تمامی جنگل گاماسیاب نهاوند در آتش می سوخت زیرا این آتش سوزی از قسمت بالا واصلی جنگل شروع شد وبه سمت کل جنگل در حرکت بود.

ده پهلوان گفت: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی وظیفه ای همگانی است و قشرهای مختلف مردم باید در این راستا بکوشند ولی متاسفانه در بعضی از مواقع مسافران عبوری با بی توجهی خود باعث نابودی مراتع وجنگل ها می شوند.

وی بیان کرد: این حریق با تلاش نیروهای یگان حفاظت، آتش نشانی و نیروهای مردمی در کمترین زمان ممکن اطفا شد و در خاموش کردن آتش تمامی نیروهای منابع طبیعی و در مجموع با کمک 30 نفر، از نابود شدن جنگل جلوگیری به عمل آمد.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند اظهار کرد: به دلیل اینکه جنگل های سراب گاماسیاب نهاوند در کنار جاده عبوری شهرستان نهاوند به شهرستان های استان لرستان است، هر سال هر از چند گاهی به علت غفلت مسافران در این جنگل آتش سوزی رخ می دهد که نگهبانان جنگل شبانه روز در این جنگل مستقر هستند.

ده پهلوان افزود: میزان مراتع موجود شهرستان 93 هزار و 581 هکتار می باشد که شش هزار و 367 هکتار آن از نوع درجه یک ،46 هزار و 99 هکتار آن از نوع درجه دو و 41 هزار و 115 هکتار آن از نوع درجه سه است.

 میزان مناطق جنگلی نهاوند به 22 هزار و 154 هکتار می رسد که بیشترین آنها در منطقه سراب فارسیان با 15 هزار یک هکتار و میزان جنگل دست کاشت شهرستان مجموعا 685 هکتار است که 295 هکتار آن در گاماسیاب ،310 هکتار در گیان ،40 هکتار در فارسبان و 40 هکتار نیز در حاشیه راهها قرار دارد.

دیدگاه شما