تازه های سایت

کد مطلب: 19653
27. خرداد 1393 - 10:49
مدیرجهاد کشاورزی نهاوند گفت: شهرستان نهاوند با تولید 60 درصد فراورده های لبنی استان بیشترین سهم تولید این محصولات را دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احد ظفری گفت: شهرستان نهاوند به علت داشتن آب و هوای مساعد و مراتع مرغوب از رونق دامپروری برخوردار می باشد که علاوه بر تولید گوشت قرمز، سالانه صدها تن شیر و محصولات لبنی در آن تولید می شود.

ظفری عنوان کرد: شهرستان نهاوند با تولید سالیانه 130 هزار تن انواع محصولات لبنی شامل شیر، پنیر، خامه و ماست بیشترین سهم تولید این محصولات را در استان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: محصولات لبنی تولید شده در نهاوند علاوه بر ارایه به بازارهای مصرف داخلی به بازار مصرف در کشور عراق نیز صادر می شود.

وی از فعالیت 25 درصد کارخانه های لبنی استان همدان در شهرستان نهاوند خبر داد و افزود:از مجموع 36 کارخانه و واحد تولیدی محصولات لبنی در استان، 9 واحد در نهاوند قرار دارد.

ظفری با اشاره به تولید انواع فرآورده های لبنی در این شهرستان گفت: سالانه شش هزارو 446 تن پنیر، یک هزار و 168 تن خامه ، 38 هزار و 450 تن ماست و مقادیری دوغ و کره در کارخانه ها و واحدهای تولیدی فراورده های لبنی نهاوند تولید می شود.

وی همچنین از فعالیت مجهزترین کارخانه تولید پنیر در نهاوند خبر داد و افزود: این کارخانه دارای تجهیزات 100 درصد مکانیکی است و قادر است پنیر در قالب های کوچک و چند گرمی تولید کند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در حال حاضر تعدادی از کارخانه های لبنی شهرستان به دلیل کمبود سرمایه در گردش و تسهیلات مالی با 50 درصد ظرفیت خود کار می کنند، که امید است به زودی مشکلات آنها نیز برطرف خواهد شد.

دیدگاه شما