تازه های سایت

کد مطلب: 19583
25. خرداد 1393 - 10:23
با حضور استاندار 23 کشاورز نمونه استان همدان در نهاوند تجلیل شدند.

DSC03863

به گزارش پایگاه خبری گرو، در این مراسم که در مجتمع رفاهی باران نهاوند برگزار شد 23 کشاورز نمونه از سراسر استان که در زمینه های باغی، شیلات، دامداری و زراعت به عوان نمونه انتخاب شدند لوح تقدیر و جوایز خود را از استاندار همدان دریافت کردند.

استاندار همدان در این مراسم گفت: بخش کشاورزی مناسب‌ترین و بهترین گزینه برای ایجاد اشتغال پایدار و رسیدگی به توسعه همه‌جانبه است، پس  شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و مدیریت منابع موجود در استان همدان موجب می شود تا علاوه بر تحول و توسعه اقتصادی موجب تقویت زیرساخت‌های توسعه این بخش با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال شود.

وی تاکید کرد: استانداری همدان در سال 93 برنامه‌های توسعه استان را برسه محور کشاورزی، گردشگری، صنعتی و سامان‌دهی واحدهای تولیدی قرار داده است تا از تمامی ظرفیت‌های استان به خوبی استفاده شود.

نیکبخت افزود:ارزش كلی محصولات زراعی قابل برداشت در استان همدان بیش از 120 میلیارد تومان در سال است كه تقریبا نیمی از این رقم در مراحل كاشت، داشت و برداشت محصول هزینه می شود و نیمی نیز سود حاصل از فعالیت های سخت و شبانه روزی در این بخش، برای كشت كاران و تولید كنندگان پر تلاش است.

وی افزود: استان همدان با افزون بر چهار و نیم درصد تولیدات كشور در محصولات باغی هم اینك رتبه 9كشور را دارد در حالیكه رتبه اول در بین هشت استان مجاور را بخود اختصاص می دهد.

DSC03873

در ادامه این مراسم امامعلی عبدالملکی فرماندار نهاوند گفت: نهاوند در 14 نوع محصول کشاورزی صاحب نام در کشور و استان است و همچنین این شهرستان در بحث شیلات و لبنیات در کشور نمونه محسوب می شود.

عبدالملکی گفت:با توجه به منابع سرشار طبیعی و خدادادی آب در نهاوند باید برای استفاده بهینه، طرحهای آبرسانی با جدیت پیگیری شود که امید است امسال با اعتبارات اختصاص داده شده شاهد تحول چشمگیری در زمینه توسعه و ساماندهی کانالهای آبرسانی و در نهایت بخش کشاورزی باشیم.

فرماندار نهاوند اظهار کرد: توسعه و ساماندهی پوشش نهرها و کانالهای آبرسانی از مواردی است که می تواند در این زمینه کمک زیادی به بخش رونق و افزایش تولید بخش کشاورزی داشته باشد که اجرای طرحهای آبرسانی در بالا بردن میزان بهره وری از آب و مصرف بهینه آن موثر واقع می شود.

در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از 23 کشاورز نمونه استان همدان تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

دیدگاه شما