تازه های سایت

کد مطلب: 19269
8. خرداد 1393 - 9:41
رهبر معظم انقلاب که در دوران مبارزات انقلابی و اسارت در زندان‌های ساواک با این شهید بزرگوار آشنا شده‌اند. درباره این شهید فرموده‌اند: «باید یاد این مرد زحمتکش و مبارز واقعی را که ما می‌شناختیم، گرامی بداریم.»

218700_184

به گزارش پایگاه خبری گرو، شهید حاج محمد طالبیان از نسل نور و تبار عشق بود که در روز هفتم دیماه 1316 از شهرستان نهاوند طلوع کرد و بر تاریخ تابید. او مصداق اولیاء خدا بود و از بدو تولد نور عشق و ایمان در سیمایش می‌درخشید. با قرآن و مفاهیم دینی و معارف الهی آمیخته بود و در طول دوران حیاتش قدمی از مسیر حق و عدالت جدا نشد و با توجه به مشکلات و عقب ماندگی‌های موجود در دوران پهلوی به تحصیل علم و دانش مبادرت ورزید و با موفقیت کامل به اخذ مدرک لیسانس نائل گردید.

در سال 1349 از اصفهان به زادگاهش مراجعت کرده و در دبیرستان کورش تدریس فقه را برعهده گرفت و او در همان ایام با راه اندازی انجمن ضد بهائیت به مقابله با افکار التقاطی پرداخت.

بنابر همین فعالیت‌ها و تحرکات بود که ساواک مدت‌های زیادی اورا تحت نظر قرار داد، اما به‌خاطر زیرکی و کیاست شهید طالبیان موفقیت چندانی حاصل نکرد.

او در کنار گروه انقلابی ابوذر فعالیت‌های چشم گیری علیه رژیم پوسیده پهلوی انجام داد وقتی پس از اعدام 6 نفر از دوستان نزدیکش در این گروه دست از مبارزات خود برنداشت شهید طالبیان در سال 52 به‌دست عمال رژیم دستگیر و بعد از شش ماه شکنجه به 15سال حبس محکوم گردید.

شهید طالبیان تا پیروزی انقلاب اسلامی در زندان‌های مخوف طاغوت گرفتار بود و با شمیم امام راحل و سرنگونی شاه آزاد گردید. در دوران حکومت اسلامی از پا ننشست و در جبهه‌های جنگ و مناطق عملیات عاشقانه حضور یافت.

او مسئولیت‌های متعددی در آموزش و پرورش و وزارت کشور برعهده گرفت و در آخرین اعزامش جهت مقابله با منافقین کور دل در منطقه عمومی خانقین به آرزوی دیرین خود شهادت در راه خدا نائل گردید.

این شهید در سال 90 به عنوان شهید نمونه کشوری از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شد. رهبر انقلاب که در دوران مبارزات انقلابی و اسارت در زندان‌های ساواک با این شهید بزرگوار آشنا شده‌اند. درباره این شهید فرموده‌اند: «باید یاد این مرد زحمتکش و مبارز واقعی را که ما می‌شناختیم، گرامی بداریم.»

سخنان مقام معظم رهبری در مورد شهید طالبیان

 

دیدگاه شما