تازه های سایت

کد مطلب: 17795
19. اسفند 1392 - 8:52
پایگاه خبری گرو: فرماندار نهاوند گفت:در ایام نوروز باید تاریخ و فرهنگ و مفاخر شهرستان نهاوند به مسافران نوروزی معرفی شوند.

 به گزارش پایگاه خبری گرو، امامعلی عبدالملکی در ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی نهاوند گفت: شهرستان نهاوند سهم قابل توجهی از تاریخ کهن ایران اسلامی را در اعصار مختلف برعهده داشته و در سطح کشور شناخته شده است لذا باید با استفاده از تعطیلات و سفرهای نوروزی تاریخ و مفاخر شهرستان در زمینه های علمی و فرهنگی بیشتر معرفی شود.

وی گفت: این شهرستان از فرهنگ و بزرگان علمی وتاریخ عمیق و ریشه داری برخوردار است که لازم است با استفاده از فرصت نوروز این فرهنگ و قابلیتها به مسافران معرفی شود.

عبدالملکی بیان کرد:باید در ورودی های شهر نهاوند با نصب بنر و برپا کردن چادر هایی نسبت به خوشامد گویی به مسافران و معرفی شهرستان نهاوند اقدام شود.

وی به ایجاد غرفه عرضه سوغات نهاوند اشاره کرد و گفت: با همکاری اداره صنعت معدن و تجارت و شهرداری نهاوند این غرفه در یک مکان مناسب در شهر نهاوند برپا میشود تا مسافران نوروزی بتوانند به راحتی سوغات نهاوند را تهیه واستفاده کنند.
وی افزود: علاوه برداشتن تاریخ و فرهنگ کهن ، قرار گرفتن این شهرستان در مسیر ارتباطی غرب به جنوب و مرکز کشورو همچنین وجود جاذبه های گردشگری و تاریخی از ظرفیتها و پتانسیلهایی است که باعث جلب مسافر و گردشگر به این منطقه می شود.

وی تاکید کرد : برای معرفی شهرستان و جاذبه های آن مساله اطلاع رسانی نقش قابل توجهی دارد که برای انجام این کارلازم است از طریق تهیه بروشور و نصب بنر به شیوه ای هنرمندانه انجام شود.

وی گفت: با هماهنگیهای به عمل آمده برای اسکان مسافران نوروزی امسال پنج مرکز اقامتی شامل مهمان پذیرها ، مدارس و خانه معلم در سطح شهرستان مهیا شده که از 28 اسفندماه آماده پذیرایی از میهمانان می باشد.

وی همچنین گفت:به منظورتکریم مسافران نوروزی امسال در نظر است که از میهمانانی که به نهاوند وارد شده و در آن اقامت می یابند یک وعده غذای گرم به همراه نمونه ای از سوغاتهای این شهرستان هدیه داده شود.

فرماندار نهاوند با تاکید بربرگزاری جلسات منظم کمیته های زیر مجموعه ستاد افزود: اگرچه طبق بررسیهای به عمل آمده برنامه ریزیهای لازم توسط ادارات صورت گرفته اما نیاز است که هر کدام از کمیته های پانزده گانه ستاد نسبت به تشکیل منظم جلسات اقدام نموده و برنامه ها را رصد نموده و در مراحل مختلف بر آن نظارت داشته باشند.

وی با یاد آوری این مطلب که نوروزامسال مصادف با ایام فاطمیه است گفت: در اجرای برنامه ها لازم است این نکته رعایت شود و شان ایام فاطمیه پاس داشته شود.

وی همچنین داشتن برنامه های فرهنگی مانند مهیا نمودن مساجد و نمازخانه ها را برای اقامه نماز مسافران و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و خاطره نویسی را از دیگر برنامه هایی عنوان نمود که لازم است در برنامه ریزیها به آن توجه شود.

وی در پایان گفت:امید است با تلاش همه دستگاهها امسال شاهد اجرای برنامه های به شیوه ای متفاوت از سالهای گذشته باشیم به گونه ای که خروجی آن رفاه شهروندان و مسافران و ماندن خاطراتی ماندگار از تاریخ و فرهنگ شهرمان باشد.

دیدگاه شما