تازه های سایت

کد مطلب: 16438
25. دى 1392 - 13:53
پایگاه خبری گرو : رئیس اداره نهضت سواد آموزی شهرستان نهاوند گفت: این شهرستان با 92 درصد باسوادی، رتبه سوم استان را دارد

به گزارش پایگاه خبری گرو ،محمد رحیم حسن گاویار گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال 90، جمعیت باسواد این شهرستان در گروه سنی 10 تا 49 سال، 112 هزار و 214 نفر است.

وی ادامه داد:این شهرستان در باسوادی مراکز روستایی رتبه اول استان را دارا است و در باسوادی مراکز شهری در جایگاه هفتم استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه میزان بی سوادی گروه های سنی 10 تا 49 سال در شهر نهاوند در مقایسه با روستاهای این شهرستان بالاتر است گفت: علت آن مهاجر پذیر بودن شهر نهاوند از شهرهای همجوار است.

وی گفت: نهضت سواد آموزی شهرستان نهاوند برای باسواد کردن این گروه های مهاجر اقداماتی را انجام داده است اما اغلب ماجران حاضر به شرکت در کلاسهای درس نهضت سواد آموزی نیستند.

وی با بیان اینکه برای ریشه کنی بی سوادی نیاز به یک عزم همگانی وجود دارد افزود: ریشه کنی بی سوادی به همراهی دهیاری ها و اعضای شوراهای اسلامی و همچنین خانه های بهداشت دارد تا بی سوادان را به کلاس های درس هدایت کنند.

وی گفت: در حال حاضر هشت هزار و 645 نفر جمعیت بیسواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در نهاوند وجود دارد که مشخصات اسمی و مکانی آنها از طریق استانداری و اجرای طرح پالایش در 169 روستا مشخص شده و در اختیار مدیران مجتمع های آموزشی و دیگر نهادهای مرتبط قرار گرفته است .

دیدگاه شما