تازه های سایت

کد مطلب: 15583
30. آذر 1392 - 14:15
پایگاه خبری گرو : مراسم تجلیل از سه دهه فعالیت امام جمعه نهاوند با سخنرانی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در نهاوند برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری گرو ، در این مراسم که با حضور مدیران  و ائمه جمعه استان برگزار شد پیام حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام به صورت ویدئویی پخش گردید که در این پیان معظم له از ویژگیهای علمی و معنوی امام جمعه شهرستان نهاوند تجلیل نمود.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری همایش تجلیل و قدردانی از زحمات 30 ساله امام جمعه شهر نهاوند گفت: حجت الاسلام مغیثی یکی از بی توقع ترین امام جمعه های کشور است که من در طول دوران خدمت خود شناخته ام.

وی گفت : ما باید در نگاهمان جامعه‌نگر باشیم به خصوص وقتی یک مسئول می‌خواهد قضاوت کند بهتر است مسائل را جامع ببیند چراکه مردم جامع‌نگری را بهتر از یکسونگری می‌پذیرند؛ اگر جامع فکر کنیم زمینه قبول صحبت‌های ما بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران جای خود را در دنیا باز کرده است و با اینگونه حرکت‌ها نمی‌تواند در تصمیم مردم ما تزلزل ایجاد کند. انقلاب راه خود را پیش می‌برد و تحریم‌ها نیز نمی‌تواند اثر بخش باشد، چرا که ملت ما تصمیم به مقاومت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: حوزه های علمیه به برکت مقام معظم رهبری حرکت رو به رشد خود را دنبال می کند که این نیز از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی عنوان کرد: مردم نهاوند باید از لحاظ معنوی امام جمعه و حوزه علمیه را تنها نگذارند زیرا همین طلاب و روحانیون بعدها منشأ خدمات بزرگی در منطقه خواهند شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه کشور به پیدایش فرقه تکفیری‌ها در کشورها اشاره و بیان کرد: این فرقه به منظور مقابله با جریان اصیل اسلامی و انقلابی نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه ریشه اصلی همه تحرکات و اقدمات به سوی اسلام و آزادی، از انقلاب سی و چند ساله ایران اسلامی باز می‌گردد، افزود: ظهور این فرقه بخشی از برنامه‌های آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است.

حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد: جایگاه انقلاب اسلامی و ملت ایران در صحنه بین‌المللی در اندازه‌ای است که بسیاری از کشورها ایران را الگوی خود در تحرکات و آزادی‌خواهی‌ها می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه ایران به الگوی دنیا تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: ما توانسته‌ایم یک جریان فکری و فرهنگی در دنیا ایجاد کنیم که با زیاده‌خواهی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس مقابله می‌کند.

دیدگاه شما