تازه های سایت

کد مطلب: 14473
21. آبان 1392 - 9:08
پایگاه خبری گرو :امام جمعه نهاوند بر لزوم جلوگیری از بدعت ها و خرافات در عزاداری های محرم تاکید کرد

DSC00404به گزارش پایگاه خبری گرو حجت الاسلام والمسلمین مغیثی  با تاکید بر پرهیز از خرافات و پیرایه ها در آیین های عزاداری، گفت : مرجعیت و عاشورا دو چیزی بوده که دشمنان به‌دنبال از بین بردن آن هستند و در صدد هستند که با فکر و خرافات آنها را از این شیعیان بگیرند.

وی گفت: افراد نباید اقدامی را در مجالس عزا انجام دهند که با فلسفه نهضت امام حسین(ع) منافات دارد.

وی ادامه داد: بهترین راه برای مصون ماندن عزاداری ها از خرافات و بدعت ها، توجه به نصایح بزرگان دین و پرهیز از عوام زدگی و اقدامات سلیقه ای است.

وی افزود : با این استدلال که عده ای از مردم از یک رسم خاص عزاداری خوششان می آید و یا چیزی به دلیل اجرای آن توسط برخی مداحان، رسم شده و یا در جامعه جا افتاده است، نمی توان به اقداماتی که خلاف اهداف و فلسفه نهضت عاشورا می باشد، دست زد.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم این تاثیرات و برکات را به زیبابی حفظ کنیم باید در شان مقام حماسه عاشورا شعائر و عزاداری های آن را پیگیری کرده و به صورتی روش مند و با برنامه و مبانی اصیل اسلامی و مبانی مکتب تشیع آن را ترویج کنیم.

مغیثی  بیان کرد: دهه اول محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و این دهه از اهمیت ویژه ای برای تحقق این امر مهم و الهی برخوردار است.

امام جمعه نهاوند بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و افزود: اجرای این فریضه الهی تنها مختص به دهه اول محرم نیست بلکه در تمام طول سال باید به آن اهمیت داد.

وی افزود: همان طوری که وسوسه شیطان برای انسان ها تکرار پذیر و خطرناک بوده، نیاز است برای دفع خطرات وسوسه های شیطانی جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر مرتب در زمان های معین برگزار شود.

دیدگاه شما