تازه های سایت

کد مطلب: 27133
8. خرداد 1395 - 11:33
سرپرست تیم همدان گفت: پنجمین جشنواره بین‌المللی ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی با کسب مقام سوم تیمی توسط تیم استان همدان در شهرستان مریوان به پایان رسید.

عباس ترکاشوند در گفت‌وگو با پایگاه خبری گرو، گفت: پنجمین جشنواره بین‌المللی ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی، به میزبانی شهرستان مریوان استان کردستان به مدت دو روز برگزار شد و در روز پایانی نفرات و تیم‌های برتر معرفی شدند.

وی اظهار کرد: این جشنواره با حضور 350 ورزشکار در قالب 14 تیم داخلی و خارجی به مدت دو روز در کنار دریاچه زریبار برگزار شد و تیم همدان نیز در این رقابت‌ها موفق شد در رده تیمی به مقام سوم رقابت‌ها دست یابد.

سرپرست تیم همدان افزود: این جشنواره بین‌المللی در رشته‌های «زوران»، «هلپرکی»، «طناب‌کشی پنج‌نفره»، اجرای مراسم محلی چوب بازی، دستمال‌بازی برگزار شد و نفرات برتر در رشته‌های مختلف در روز آخر این جشنواره مشخص شد.

وی بیان داشت: در این مسابقات تیم‌های لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، همدان، گلستان، سنندج، مریوان، سقز و چهار تیم کردستان عراق هولیر، کرکوک، سلیمانیه و حلبچه شرکت کردند.

ترکاشوند گفت: تیم استان همدان در این رقابت‌ها متشکل از زوران، طناب‌کشی، گرزان بود که تیم طناب‌کشی و گرزان از نهاوند و زوران (کشتی) هم از همدان بودند.

وی افزود: در رشته زوران تیم‌های گلستان و مریوان به ترتیب اول و دوم شدند و تیم‌های استان همدان و لرستان نیز به‌صورت مشترک به مقام سوم رسیدند.

سرپرست تیم همدان اظهار کرد: در پایان مسابقات طبق نتایج هیئت‌داوران در رده تیمی تیم مریوان با 16 امتیاز به مقام اول دست‌یافت و تیم لرستان با 14 امتیاز دوم شد و تیم همدان نیز با 13 امتیاز سوم شد.

جام‌های تیم‌های برتر توسط غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی به تیم‌های برتر اهدا شد و جام تیم همدان نیز به مهرداد نادری فر رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان همدان اهدا شد.

 

772124

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما