تازه های سایت

کد مطلب: 6868
29. دى 1391 - 8:16
جانشین سابق نماینده ولی فقیه درسپاه گفت که تردیدی در نادرستی اظهارات عسگراولادی تردیدی نیست از وی می خواهیم اظهارتش را تصحیح کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از نافع،حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، جانشین سابق نماینده ولی فقیه درسپاه با اشاره اظهارات و مواضع بحث برانگیز اخیر حبیب الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام ورهبری اظهار داشت:  اظهارات و مواضع اخیروی  درست نیست و به دلایل زیادی باطل است.

وی با یادآوری برخی اقدامات ساختارشکنانه موسوی و کروبی در ایام فتنه خاطر نشان کرد: طبق اسناد و شواهد ثبت و ظبط شده همه می دانیم آقای موسوی و کروبی نقش رهبریت جریان فتنه رادرداخل کشوربرعهده داشته‌اند، که نمونه های بارز آن صدوربیانیه ها و اطلاعیه‌های غیر قانونی این دو نفربود که عوامل و اصحاب فتنه را برخلاف قانون وارد خیابان‌ها کرده و هزینه هایی سنگینی را به ملت و نظام در عرصه داخلی و بین المللی تحمیل کردند.

ذالنورجانشین سابق نماینده ولی فقیه درسپاه افزود: توهین به مردم، تخریب اموال مردم و بیت المال، قتل، آتش سوزی و انفجار و جنایت‌های زیاد منافقین از اقداماتی بود که بی‌تردید با اشاره و فراخوان‌های غیر قانونی آقای موسوی و آقای کروبی در کشور اتفاقات رخ داد.

حجت الاسلام ذالنوربا تاکید بر اینکه نقش محوری و اصلی موسوی و کروبی درسران فتنه بودن روشن است، با اظهارتعجب از مواضع اخیر عسگراولادی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد بپذیریم که موسوی و کروبی فقط جوگیرموج فتنه بیگانگان شده بودند در اینصورت باید  آنها را عاقل ندانیم،  یعنی آقای موسوی و آقای کروبی را نابالغ، مجنون وفاقد اختیاربدانیم که از سوی دشمن اجیرشده بودند؛ بنابراین اینگونه اظهارات امثال عسگراولادی به عقل این افراد که سابقه‌ای در کشور و مسئولیت‌های مختلف داشتند تشکیک ایجاد می کنند که عنان شان دست فرد دیگری بوده است!

وی سران فتنه را خواص فاقد بصیرت توصیف کرد و ادامه داد: آنها از عوام عقب افتاند و نتوانستند با وجود هشدارهای رهبر معظم انقلاب و افراد با بصیرت صحنه را تشخیص بدهند؛ مردمی که حماسه 9 دی را خلق کردند حجت را بر همه  تمام کردند.

حجت الاسلام ذالنور افزود: به اعتراف رسانه های بیگانه بیش از چهارمیلیون نفر در 8 ، 9و10 دی  به خیابان ها آمده و نسبت به فتنه گران ابراز انزجار کردند.

وی تاکید کرد: با صحبت های عسگراولادی، سطح هوش و ذکاوت بصیرت  آقایان موسوی و کروبی را از متوسط جامعه پایین تر می دانم.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه درسپاه در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه عده ای در تلاش برای تطهیر سران فتنه هستند، بیان داشت: حداقل جرم آقایان موسوی و کروبی زمینه سازی برای جرم و خیانت ضد انقلاب و معاندین با نظام بود و در واقع نقش نخ تسبیح را برای انسجام ضد انقلاب برای عقده کشایی علیه نظام داشتند .

وی با تاکید بر عامدانه بودن فتنه انگیزی سران فتنه، گفت: یادم هست روز عاشورا که جسارت واهانت به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) شد و 9 دی را به دنبال داشت، خبرگزاری فارس بعد ازظهر همان روزتماس گرفت و پرسید که آیا به نظر شما سران فتنه از حادثه توهین به عاشورا اعلام انزجار و برائت خواهند کرد یا نه؟ که من گفتم هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه درسپاه ادامه داد: این خبرنگار دلیل این اظهار نظر من را پرسید که گفتم اینها نیاز به فتنه گرها دارند برای اینکه جمعیت مسلمان،حزب اللهی و متدین و انقلابی پشت سراینها نیستند و اگر بخواهند از چنین حرکتی اعلام برائت کنند طبیعتا سربازانشان را از دست می دهند.

وی تاکید کرد:آقایان کروبی و موسوی عالما و عامدا از آن حادثه اعلام انزجار نکردند بلکه موسوی در بیانه اش هتاکان را عزاداران حسینی و عزاداران خداجو خواند لذا معتقدم که سران فتنه یعنی آقایان موسوی و کروبی به آن جمعیت نیاز دارند نه متدینین و انقلابیون.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به نیاز متقابل هتاکان به سران فتنه اظهار داشت:  آنها به سران فتنه مدیون هستند برای اینکه اقدامات تخریبی و آدم کشی ها آنها انجام دادند در صورت ارتکاب قبل از فتنه 88 به عنوان محارب و برانداز با آنها برخورد می شد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع اعتراض انتخاباتی آقایان موسوی و کروبی فضایی را فراهم کرد که آنها دست به هر جنایتی بزنند، گفت: سران فتنه عامل جرم هستند و نمی توانند مبرا و قابل تطهیر باشند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه درسپاه در ادامه با بیان اینکه درب نظام و انقلاب به روی هیچ کس برای توبه و بازگشت بسته نیست، اظهار داشت: سیاست نظام که متاثر از سیاست حکیمانه مقام معظم رهبری است جذب حداکثری و دفع حداقلی است لذا بازگشت سران فتنه به شرط توبه و جبران مانعی ندارد ولی اینکه نظام به کسی باج بدهد و نیازی به برگشت انها داشته باشد درست نیست و نه تنها نظام که مردم نیز از آنها منزجرند؛ نظام نمی خواهد کسانی که مورد انزجار مردم هستند را جذب کند.

وی با یادآوری اینکه نظام به کسی نیاز ندارد و ناز کسی را نمی کشد، تصریح کرد: درب نظام به روی  همه باز است ولی اینکه سران فتنه بخواهند در انتخابات تاثیر بگذارند قطعا چنین نخواهد بود و انها هیچ تاثیر مثبت ومنفی بر انتخابات ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اینکه سران فتنه از نظام تعریف و تمجید کنند این اظهارات آنها رد است برای اینکه اگر عده ای بخواهند به حرف موسوی و کروبی گوش دهند از دو حالت خارج نیست یا نظام را قبول دارند یا ندارند که اگر نظام را قبول دارند نیاز به بازگشت ندارند و اگر نظام را قبول ندارند بازگشت آقای موسوی و کروبی آنها را هم به آغوش نظام برنمی گرداند بلکه باعث ترد خود موسوی و کروبی از دامن آن ها هم خواهد شد.

 وی درباره نامه تشکر جریان های اصلاح طلب به عسگراولادی در برابر اظهارت وی پیرامون موسوی و کروبی گفت: مشخص نیست اینجا می خواهند چه کسی را فریب دهند می خواهند برای تاثیر روی چه کسی از این فرصت  استفاده کنند برای اینکه تردیدی در نادرستی اظهارات عسگراولادی تردیدی نیست.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه مردم منتظر نظر عسگر اولادی برای تطهیر اصلاح طلبان نیستند، تصریح کرد: اینکه اصلاح طلبان و رسانه های ضد انقلاب از چنین مواضعی استقبلال می کنند به این دلیل است که می بینند این تطهیر توسطی فردی از درون نظام انجام می شود.

وی ادامه داد: از جناب آقای عسکر اولادی می خواهیم که مقداری در مواضع خود تجدید نظر کنند و با عمق نظر اظهار نظر کنند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه درسپاه درباره نحوه و لزوم برخوردقوه قضائیه با سران فتنه، اظهار داشت: عدالت اقتضا می کند که برخورد با هرکسی باید به تناسب خود او باشد ؛ قطعا اگر روی لباس تیره ی من گرده ای خاک بنشیند ممکن است که آثار آن پیدا نباشد ولی هر چه محکم تر بزنم این خاک زودتر از لباس و پارچه خارج می شود ولی اگر روی این لباس روشن و سپید یک دوده ای افتاد اگر ما محکم بزنیم باعث تیره تر شدن  و ماندگاری آن آلودگی می شود.

وی افزود: طبیعتا اینجا ما آن خاک را محک زدیم  و رفت، پس باید دود را محک بزنیم برود لذا اینجا هم یک تلنگری یا یک فوت لازم است؛ اینجا معتقدم که امروز سران فتنه در حقیقت هیچ تحرکی ندارند و مرده ای سیاسی هستند که نمیتوانند تاثیری درجامعه داشته باشند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ممکن است برخورد قوه قضائیه زمینه مظلوم نمایی و ژست قهرمانی برای سران فراهم کند، بیان داشت: این بدان معنی نیست که آنها مستحق برخورد نیستند بلکه این برخورد ممکن است آنها را از انزوا خارج کند.

وی با تاکید بر اینکه صبوری نظام از بیانگر اقتدار نظام است، گفت: نظام از موضع بالایی می تواند برخورد کند، موجبات برخورد و ادله برخورد را هم دارد ولی اینجا از موضع اقتدار برخورد نمی کند ولی معتقدم خیلی نیاز نیست قوه ی قضائیه برخورد قضائی خاصی با سران  فتنه بکند.

حجت الاسلام ذوالنور درپایان درباره اظهار نظرهایی نظیر اظهارات عسگراولادی بیان داشت: جامعه شناسان معتقد اند دوام و بقای هر نظامی بستگی به سرمایه آن نظام دارد و اقتدار نظام نیز بستگی به سرمایه ملی آن دارد لذا هر نظام سیاسی  برای سرمایه ی ملی مصادیقی را ذکر می کند.

وی افزود: بعضی از این مصادیق قابل بحث و قابل خدشه است ولی دومورد از مصادیق است که مورد اتفاق نظر جامعه شناسان است یکی اینکه سرمایه ملی یعنی اعتماد ملی و عمومی دوم سرمایه ملی یعنی اعتبارملی و عمومی.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه درسپاه تصریح کرد: این بدان معنی است که اقتدار و دوام هر  نظام سیاسی به میزان اعتباری و اعتمادی است که آن نظام در چشم مردم دارد؛ حداقل کار فتنه و سران فتنه هدف قراردادن اعتماد و اعتبار ملی بود و درواقع  سرمایه ملی به عنوان اساس نظام مورد هدف قرار گرفت لذا آقایان نباید خیلی سطحی به مسائل نگاه کنند، باید عمق موضوع را ببینند و بعد اظهارنظر کنند.

دیدگاه شما