تازه های سایت

کد مطلب: 3209
18. مهر 1391 - 7:39
پایگاه خبری گرو : همیشه شنیده‌ایم و خوانده‌ایم که انتقاد می‌تواند باعث پیشرفت انسان شود، ولی به طور معمول وقتی افراد با انتقادی مواجه می‌شوند فرصتی برای تشخیص سازنده بودن یا نبودن آن نمی‌دهند و خیلی سریع درصدد جواب دادن به فرد منتقد برمی آیند

.معمولاً اولین عکس‌العملی هم که نشان می‌دهند، دفاع ازخودشان است. اما چه خوب خواهد شد اگر بتوانیم روحیه انتقادپذیری را در خود افزایش دهیم و با روی باز انتقاد دیگران را پذیرفته یا دست‌کم بشنویم.همیشه و در هر جا ممکن است نسبت به اعمال مختلف ما انتقاد شود و این ما هستیم که باید با شیوه‌های گوناگون به آن انتقاد پاسخ دهیم. البته به یاد داشته باشیم که شیوه پاسخگویی ما نشان‌ دهنده شخصیت ما خواهد بود.پس وقتی فردی از ما انتقاد می‌کند خوب است ابتدا بکوشیم کامل به حرف‌های او گوش کنیم و همواره عکس‌العمل خود را به تعویق بیندازیم. معمولاً عکس‌العمل‌هایی که بدون فکر صورت می‌گیرند، زیاد مناسب نیستند. برای فکر کردن و کمی زمان گذاشتن برای آن، نفس عمیقی بکشید و اندکی در مورد موضوع فکر کنید. مثلاً اگر این انتقاد به صورت ایمیل یا پیامک به دست شما رسیده است، یک ساعت آن را به حال خود رها کنید و پس از یک ساعت با ذهن باز و راحت سراغ آن بروید و در صورت لزوم به آن جواب بدهید.همچنین یکی از راه‌های داشتن حس خوب و در نتیجه، عکس‌العمل مناسب در تمام امور این است که در هر موردی (که اغلب مردم جنبه منفی آن را می‌بینند) ما جنبه مثبت را در نظر بگیریم. در مورد انتقادها نیز قضیه همین طور است.

دیدگاه شما