تازه های سایت

کد مطلب: 25124
14. دى 1394 - 9:23
واکنش کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به فتنه 88 سنگ محک و معیار مناسبی برای انتخاب نمایندگان است و این موضع‌گیری‌ها همواره مورد توجه مردم و قانون است.

به گزارش سایت گرو، فتنه 88 که با برنامه‌ریزی‌های خارجی و با بازی بازیگران و بازیگردانان داخلی شکل گرفت آسیب‌های فراوانی را به بدنه اجتماعی کشور وارد کرد و در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی نیز مشکلاتی را برای کشور به وجود آورد و شیرینی حضور 40 میلیونی مردم در پای صندوق‌های رأی را به کام ملت تلخ کرد.

فتنه گران و حامیان آگاه و ناآگاه آن‌ها که فکر می‌کردند کار انقلاب را تمام‌شده باید دید، هرگز در معادلات خود به این فکر نکردند که ملت مسلمان ایران هیچ‌گاه از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی که درراه آن‌ها هزاران شهید و جانباز تقدیم کرده‌اند، کوتاه نمی‌آیند.

حضور مردم بصیر و هوشیار ایران اسلامی توانسته در برهه‌های حساس کشور حلال مشکلات و خنثی‌کننده فتنه‌های دشمنان باشد و ملت نشان داده است همواره حامی انقلاب اسلامی در مقابل اهانت کننده به ارزش‌هایشان است و زیر بار بی‌قانونی و قانون شکنی نمی‌روند و اهانت کنندگان و قانون شکنان را هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در حالی روز 7 اسفندماه برگزار می‌شود که کاندیداهای مختلفی از طیف‌های گوناگون پا به عرصه رقابت گذاشتند تا بعد از قضاوت قانون و مردم در مورد آن‌ها، به مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری راه پیدا کنند.

امروز که حدود 6 سال از فتنه 88 و روز 9 دی به‌عنوان روز میثاق دوباره امت با ولایت می‌گذرد، این رویداد مهم به‌عنوان معیار و شاخصی برای پایبندی نمایندگان مردم به قانون به شمار می‌رود و امت انقلابی ایران امیدوارند کاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مورد این رویداد موضعی صریح و شفاف داشته باشند.

کاندیداهای محترم باید بدانند که مردم بصیر و آگاه ایران که در سال 88 فتنه فتنه‌گران و آشوب‌طلبان را با هوشیاری و بصیرت مثال‌زدنی پشت سر گذاشتند خواهان مرزبندی و موضع‌گیری شفاف آن‌ها درباره فتنه 88 هستند، فتنه‌ای که خط قرمز نظام است.

واکنش کاندیداها در فتنه 88 خود سنگ محک مهمی برای برگزیدن فرد اصلح است چون‌که یکی از راه‌های تمکین به قانون اساسی کشور و قبول رأی مردم است و باید دید داوطلبان انتخابات مجلس در این مورد چه عکس‌العملی از خود نشان داده‌اند.

عده‌ای که این روزها در فکر فراموش کردن فتنه و عادی جلوه دادن عمل سران فتنه هستند از این موضوع غافل‌اند که روح 9 دی‌ماه و زنده نگه‌داشتن آن توسط مردم به‌عنوان یکی از روزهای ماندگار و تأثیرگذار انقلاب اسلامی در هرسال، مانع بزرگی برای فراموشی فتنه و فتنه گران است.

علاوه بر موارد گفته‌شده قانون و شورای نگهبان نیز که دارای نظارت استصوابی بر کاندیداها است در موارد مختلفی بر موضوع تأثیر داشتن فعالیت افراد در فتنه 88 بر روی رد یا تأیید صلاحیت کاندیداها تصریح دارد که ذکر موارد زیر از آن دسته است.

ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان درجایی می‌گوید: این اصطلاح فتنه درباره وقایع سال 88 به‌کاررفته است، اگر در این مورد احراز شود هر فردی خلاف مصالح و امنیت کشور اقداماتی کرده است و در مقابل شعارهای اساسی کشور همچون استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شعارهای دیگری مطرح کرده و مردم را تحریک به طرح آن شعارها کرده است، این موضوع را در صلاحیت‌ها مدنظر قرار خواهیم داد.

یا سخنگوی شورای نگهبان در جای دیگری عنوان می‌کند: کسانی که در فتنه از حدود قانونی پا فراتر گذاشتند و امنیت کشور را به خطر انداختند با مانع برای حضور در انتخابات روبرو خواهند شد.

همچنین معاون اجرایی و امور انتخاباتی شورای نگهبان نیز در این مورد می‌گوید: درمجموع اگر در پروندهٔ کسی اطلاعاتی وجود داشته باشد که شخص در موضوع فتنه که مقام معظم رهبری صریحاً به‌عنوان خط قرمز اعلام کردند؛ مؤثر بوده و جزء آن معیارهایی که گفتند _ اخیراً هم ایشان صحبتی کردند مبنی بر اینکه کسانیکه در آن حوادث شرکت داشتند؛ قابل‌اعتماد نیستند_ آن اشخاص باشند؛ شورای نگهبان طبق وظیفه رسیدگی می‌کند و به‌عنوان کسی که صلاحیتش رد شده و احراز نشده است، بررسی می‌کند.

حال با توجه به اتمام مهلت ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس و خبرگان مردم از کاندیداها انتظار دارند که مرزبندی صحیحی با فتنه گران و اصحاب فتنه آمریکایی، صهیونیستی سال 88 داشته باشند و شورای نگهبان نیز همانند گذشته به وظیفه ذاتی خود مبنی بر رعایت قانون عمل کند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما