تازه های سایت

کد مطلب: 23634
17. مرداد 1394 - 13:26
تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای احتمالی نمایندگی مجلس در شهرستان نهاوند به‌صورت کاملاً هوشمندانه و گاه محسوس و نامحسوس در حال انجام است.
گذری بر جریان تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی در نهاوند

به گزارش سایت گرو، تا روز 7 اسفندماه سال جاری و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی کم تر از 7 ماه دیگر باقی‌مانده است. ولی شور و شعف انتخاباتی در شهرستان نهاوند اندک‌اندک و آهسته‌آهسته خود را نشان می‌دهد و عزیزانی هم از مدت‌ها پیش برای معرفی خود و بیان توانمندی‌ها و درنهایت کسب حداکثر آرا مردم جهت تکیه دادن به صندلی‌های سبز بهارستان در تلاش و تکاپو هستند.

افراد و هسته‌های مرکزی بعضی از ستادهای انتخاباتی و مهره چینی‌های لازم جهت فعالیت‌های ستادی در حوزه تبلیغات تعدادی از نامزدها در قالب شوراهای چندنفره راهبردی شکل‌گرفته است و این موضوع درباره بعضی از نامزدها هنوز انجام‌نشده است و تبلیغات چهره به چهره و گفتگوهای مردمی نیز پای ثابت برنامه بخشی دیگری از نامزدهای احتمالی است.

حضور در مراسم‌های ختم در مساجد، مراسم‌های ملی و مذهبی، حضور در نماز جمعه و جماعات، کمک مالی به مؤسسات و مراکز مردم‌نهاد و ...ازجمله راهکارهایی است که کاندیداهای احتمالی سعی می‌کنند از آن‌ها برای جلب نظر مردم در مناطق مختلف شهری و روستایی استفاده نمایند.

یکی از کاندیداهای احتمالی که دستی در ورزش دارد جشنواره برگزارمی‌کند، دیگری توانایی‌های خود را در حوزه مدیریت یکی از استان‌های هم‌جوار به رخ می‌کشد. بحث گرم هسته‌ای و تحولات علمی کشور نیز بحث داغ یکی دیگر از کاندیداهای فعال در انجام تبلیغات با چراغ خاموش است؛ و کاندیدای باتجربه دیگری نیز که همچنان خود را به‌عنوان همسوترین فرد با ارزش‌ها و مبانی اصولگرایی معرفی می‌نماید نیز در جهت کسب رأی مردم راهکارهای خاص خود را دارند؛ و یکی دیگر از کاندیداهای باسابقه نیز جلساتی را در باغ و رستوران انجام داده و با رأی‌گیری،  شورای راهبردی ستاد خود را معرفی کرده است.

در نگاه کلی به موضوع انتخابات درمی‌یابیم که اصل و بنیان انتخابات در هر جامعه‌ای نشان از عدالت، مطالبه گری و تحقق دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است و این موضوع نشان از اهمیت دادن به توده‌ای مردم نیز دارد چراکه در مجلس قانونی وضع می‌شود که درنهایت منافع مردم در آن در نظر گرفته می‌شود نخبگان وارد چرخه چانه‌زنی و مدیریت قانون می‌شوند و همیشه بهترین و کارآمدترین فرد بر کرسی تصمیم‌گیری تکیه می‌زند.

شهرستان نهاوند نیز هم چون مناطق دیگر کشور عزیزمان به‌عنوان منطقه‌ای فعال در جریان انتخابات مختلف است و شورونشاط انتخاباتی در ایام تبلیغات بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ کوهی از احساسات درست و یا غلط در فضای شهر انباشته می‌شود و درنهایت پیروز واقعی از آن‌کسی می‌شود که در جریان تبلیغات از فرصت‌ها بیشترین استفاده را می‌نماید بنابراین فردا روز انتخابات در نهاوند بسی دیدنی و قابل‌تأمل است.

آنچه به‌عنوان هدف و شالوده تحریر این یادداشت در سطرهای پایانی از آن سخن به میان می‌آید وفاداری کاندیدای پیروز به مردم در حوزه انتخاباتی شهرمان است. چراکه شهر ما شهر تاریخ و تمدن ایران‌زمین است شهر شجاعت و دلیری مردان و زنان در سال‌های ستم‌شاهی و شهر تکبیرهای اذان بر منارهای مساجد است و شهر ابوذران و 850 شهید لاله‌گون و شهر شهید حیدری‌ها و قدوسی‌ها و شهر... است.

همه ما نهاوندی‌ها یادمان هست که در سال‌های گذشته خودمان را با شهرهای نظیر ملایر، بروجرد و...مقایسه می‌کردیم و بر عدم توسعه‌نیافتگی شهرمان افسوس‌ها که خورده‌ایم. از نبود امکانات درمانی، رفاهی و خدمات شهری فغان‌ها کشیده‌ایم؛ چراکه آن‌ها داشتند و ما محروم. ولی امروز باید این حقیقت را پذیرفت که در زمان حال نهاوند ما با شهرهای اطرافمان نظیر سامن، جوکار، ازندریان و... مقایسه می‌شود و اگر دست روی دست بگذاریم بعدها مجبور خواهیم شد که در مقام مقایسه توسعه‌یافتگی خود با اشترنیان و دهریز و کهکدان و آورزمان و... برآییم.

باید گفت: کسوت نمایندگی مجلس مقام رفیع و ارزشمندی است که به تن هرکس پوشانیده شود رسالت او را بسی خطیرتر، مهم‌تر و سرنوشت‌سازتر می‌کند چراکه این مردم تشنه خدمت‌های صادقانه و متنفر از نیرنگ و ریا و استفاده شدن ابزاری برای دست‌یابی به اهداف و آرمان‌های شخصی و منافع گروهی است.

امید آن داریم که مردم فهیم و اندیشمند نهاوند و حومه با عبرت گرفتن از جریانات مختلف در طی سنوات گذشته با استناد به آیه قرآن کریم که تغییر سرنوشت به‌جز با تغییر و دگرگونی در حال و درونیات حاصل نمی‌شود، گامی در جهت رفع کاستی‌ها و دست‌یابی به آنچه برایمان بیشتر به رؤیا شبیه است بردارند و فضای عقلانیت و صحیح اندیشیدن را در فرایند انتخاب یک نماینده اصلح و واجدالشرایط بکار گیری نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما