تازه های سایت

کد مطلب: 15860
12. دى 1392 - 14:29
پایگاه خبری گرو : رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند گفت: فرش تولید این شهرستان به علت دارا بودن کیفیت مناسب و طرح ها و نقشه های زیبا، مشتریان بسیاری در کشورهای خارجی دارد و 99 درصد این تولیدات به خارج از کشور صادر می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مجتبی رضایی افزود: فرشهای تولیدی نهاوند از طریق اتحادیه مرکزی فرش تهران و همچنین اتحادیه فرش استان همدان خریداری و از طریق آنان به کشورهای حوزه خلیج فارس،کانادا و آمریکا صادر می شود.

وی گفت: طرح و نقشه عمده قالی های تولیدی نهاوند به عشوند، گل حیدر،تاریخی و لچک سفید معروف است که به همین خاطر مشتریان خوبی را در خارج از کشور جلب می کند.

وی از فعالیت شش هزار قالی باف دارای شناسنامه قالی بافی در این شهرستان خبر داد و گفت: فرش بافی یکی از مشاغل خانگی نهاوند است که از گذشته های دور در این شهرستان رونق داشته و تعداد زیادی از خانواده های نهاوندی در آن مشغول فعالیت هستند و از طریق آن امرار معاش می کنند.

وی گفت: پنج کارگاه فعال در سطح شهرستان برای فعالیت قالی بافان ایجاد شده که هر کدام از این کارگاه ها 20 الی 50 قالی باف را تحت پوشش قرار داده و مواد اولیه را برای آنها فراهم می سازند.

رضایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو تن خامه قالی تحویل کارگاه ها شده که آنان توانسته اند بیش از 470 متر فرش دستی را تولید کنند و به اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان تحویل دهند.

وی افزود: در سال های اخیر بافت تابلو فرش مورد توجه قالیبافان قرار گرفته و بسیاری از آنان با توجه به سودمند بودن آن در این بخش فعالیت می کنند و فرش دستبافت مورد توجه کمتری قرار می گیرد.

دیدگاه شما