تازه های سایت

کد مطلب: 15624
3. دى 1392 - 8:08

به گزارش پایگاه خبری گرو ، محمد حاج‌رسولی‌ها افزود: سد «گرین» کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در اولویت‌های بودجه‌ی سال 93 نیست، در بودجه‌ی 93 اولویت با پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد است.

وی ابراز امیدواری کرد تا ترمیمی در اعتبارات انجام شود تا بتوانیم کمک اعتباری به این طرح داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: سد سرابی تا پایان سال آماده‌ی بهره‌برداری می‌شود، سد «شنجور» رزن تا سال 93 و سد «نعمت‌آباد» اسدآباد با پیشرفت فیزیکی 46 درصد برای سال 94 آماده می‌شود.

حاج‌رسولی‌ها درباره‌ی وضعیت سد «تالوار» نیز گفت: هم‌اکنون سد تالوار زنجان بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و خوشبختانه دو ماه پیش دریچه‌های سد کار گذاشته و آبگیری کردیم.

وی تصریح کرد: پارسال نزدیک به 45 میلیارد تومان اوراق مشرکت برای این پروژه به‌فروش رفت و هم‌اکنون سد تالوار آماده‌ی تحویل دادن آب به خط آبرسانی است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران درباره‌ی خط انتقال آب از سد تالار به همدان نیز گفت: چون این پروژه نیاز فراوانی به تجهیزاتی از جمله ورق دارد با نوسانات قیمت ارز پروژه با رکود در عملیات اجرایی روبرو شد.

حاج‌رسولی‌ها اظهار امیدواری کرد با بهبود وضعیت اعتبارات بخش آب در بودجه 93 این طرح نیز تکمیل شود.

وی درباره‌ی نصب کنتورهای هوشمند برای چاه‌های کشوری نیز گفت: هم‌اکنون کشاورزان بابت آب بها مبلغی پرداخت نمی‌کنند و در این میان قانونگذار اعلام کرد که نصب کنتور هوشمند با هزینه‌ی مالکان اراضی کشاورزی انجام شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر اینکه هم‌اکنون کشاورزان فراوانی از نصب این کنتورها استقبال نمی‌کنند، یادآور شد: به‌دنبال ردیف اعتباری در بودجه‌ی 93 برای ارائه‌ی تسهیلات در این زمینه هستیم، از طرفی می‌توان تعرفه‌ای را برای آب کشاورزی مقرر کرد تا از این طریق بتوان تسهیلات لازم برای نصب کنتور هوشمند را در اختیار کشاورزان قرار داد.

حاج‌رسولی‌ها یادآور شد: تاکنون 23 هزار کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی در کشور نصب شده و دیگر کنتوری در انبار نداریم، این امر می‌طلبد تا کشاورزان برای خرید کنتور وارد شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب اضافه برداشت از سطح آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال نزدیک به 3300 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد اما ابزار جدی قانونی برای برخورد با متخلفان این حوزه وجود ندارد./ایسنا

دیدگاه شما