تازه های سایت

کد مطلب: 10781
19. خرداد 1392 - 12:10
بی‌شک بسیاری از مردم، اهل سیاست و رسانه منتظر بودند در بيانات دیروز رهبر حكيم انقلاب به مناسبت عید بزرگ مبعث، نکات کلیدی و معیارهای مهمی را درباره مساله انتخابات و مسائل مربوط به آن بشنوند اما با کمال تعجب و به‌رغم آنکه یک هفته بیشتر به زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و حماسه بزرگ سیاسی نمانده است،

s_200_150_16777215_00_images_Rahbari_rahbari92-1.jpg

رهبر انقلاب هیچ اشاره مستقیمی به مسائل سیاسی داخل کشور نکرده و همه فرمایشاتشان را در چارچوب مسائل جهان اسلام بیان فرمودند! ساده‌انگاری و سطحی‌نگری است اگر بخواهیم قبول کنیم حضرتشان در خلال صحبت‌ها اشاره‌ای به نکات اصلی و مهم‌ترین اتفاق سیاسی کشور نداشته‌اند. نگارنده اعتقاد دارد صحنه بازی و نقشه راه، واضح است. فرمايشات رهبر انقلاب شمول عام داشته و یک هفته قبل از انتخابات حتما مسائل داخل را هم دربر گرفته و این شنونده است که باید زیرک باشد و با تامل و تدبر اشارات رهبری را متوجه شود. 3 جمله مهم و راهبردی در همین فرمایشات حضرت آقا به چشم می‌‌خورد:

 

1ـ «امت اسلامی اعم از ملت‌ها، سیاستمداران و روشنفکران باید نقشه راه دشمن را بشناسند تا بتوانند در مقابل آن تدبیر کنند و دچار عملکرد اشتباه نشوند». حقیقتا مسؤولان و طراحان فضای سیاسی کشور که دم از ادامه راه امام و رهبری می‌‌زنند، نقشه راه دشمن را شناخته‌اند؟! یا خودشان پازلی از همان نقشه شده‌اند؟! عملکردشان در راستای وحدت و همدلی درست بوده یا اشتباه؟!

 

2ـ «غربی‌ها می‌خواهند مسلمانان را به یكدیگر مشغول كنند تا ملت‌های مسلمان از پیشرفت و مسائل اصلی خود غافل بمانند». آیا مدعیان اصولگرایی و مدافعان انقلاب و نظام در عرصه انتخابات و رقابت‌های آن سرگرم یکدیگر نشده‌اند؟! یا در جبهه خودی یکدیگر را هدف قرار نمی‌دهند؟!
3ـ «امروز برای مسلمانان اتحاد و همدلی ضروری‌ترین مساله است». آیا برای مقابله با دسیسه‌های جدیدی که کم از فتنه 88 ندارد و این روزها شمشیر خود را برای حذف ارزش‌ها و ارکان نظام اسلامی از رو بسته‌اند، غافل از مساله مهم اتحاد اصولگرایان نشده‌ایم؟! آیا بيانات حضرت‌ آقا درباره برخی گروه‌های سیاسی صادق نیست؟ در مقابل تندروی‌های خودی‌ها چه کرده‌ایم؟ چگونه شده است که برخی گروه‌های سیاسی از حذف رقیب هم‌مسیر خودشان خوشحال‌تر از حذف رقیب اصلی می‌‌شوند؟!

 

تا کی باید به خاطر تنگ‌نظری‌های بعضی که هرکسی جز خود را دشمن می‌‌پندارند، فرصت‌های مهم در صحنه سیاسی کشور را از دست بدهیم؟
مومن از یک سوراخ 2بار گزیده نمی‌شود!

دیدگاه شما