تازه های سایت

کد مطلب: 50293
10. تير 1401 - 16:05
اطلاعیه نیروی انتظامی نهاوند در خصوص مشمولان غایب منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از اجرای ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی در کلیه ادارات و نهادهای دولتی شهرستان نهاوند خبر داد.

سرهنگ ذبیح الله درویشی در تشریح این خبر بیان داشت:  مشمولان غایب خدمت سربازی در صورتی که نسبت به تعیین تکلیف خدمتی خود اقدامی ننمایند محرومیت ها و محدودیت های اجتماعی ذیل در حق آنها اعمال خواهد شد. 

  ۱- محرومیت از دریافت هرگونه وام و کمک مالی از بانک ها و موسسات مالی.

۲_ محرومیت از کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس، شوراها و انجمن‌های قانونی.

۳_ محرومیت از اخذ گواهینامه یا پایان نامه دوره های تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارتخانه مربوطه.

۴_ محرومیت از دریافت پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت های دولتی.

۵_ محرومیت از دریافت مستمری از سازمان های دولتی و وابسته به نهادهای قانونی.

۶_ محرومیت از استخدام به هر صورت( رسمی، پیمانی، روزمزد و خرید خدمت) در وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی و وابسته به دولت.

۷- سایر اموری که در دیگر قوانین منوط به روشن شدن وضعیت خدمتی می باشد مانند: ممنوعیت بیمه نمودن مشمولان غایب، ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت  ادامه تحصیل در هر مقطعی و ممنوعیت به کارگیری مشمولان غایب در هر شغل، حرفه و پیشه ای حتی چنانچه هدف، آموزش مشمول غایب باشد ( ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی). 

وی افزود: ضمنا برابر مفاد ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی کسانی که مشمولان غایب خدمت سربازی را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه‌ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاها مغازه ها، و تعمیرگاه ها بکارگیری نمایند توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت  شناسایی و به محاکم صالحه قضایی معرفی می شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند بیان داشت: مجازات این افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز (۲۹۵.۴۵۰.۰۰۰ ریال) و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

دیدگاه شما