تازه های سایت

کد مطلب: 35942
9. شهريور 1397 - 15:11
امام‌جمعه نهاوند با اشاره به آغاز محاکمه مفسدان اقتصادی، گفت: قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی نقش‌آفرینی کرده و جدی‌تر عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو،

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند با تبیین نقش واقعه غدیر در اسلام و آثار آن بر جامعه اسلامی، گفت: اگر مردم به خطبه‌های غدیر توجه می‌کردند با استناد به آیات و روایات نه کربلا به وجود می‌آمد، نه امام زمان به غیبت می‌رفت و نه امت اسلامی امروز به چنین وضعیت اسفناکی می‌رسید.

وی بابیان اینکه عاقبت امت اسلامی درگرو اعمال آن‌هاست، گفت: اگر آنچه پیامبر در واقعه غدیر سفارش کردند در جامعه اسلامی جاری و ساری می‌شد و به‌جای دنباله‌روی از یزید و معاویه به توسعه و تبیین گفتمان پیامبر پرداخته می‌شد امروز جامعه اسلامی متحمل این‌همه خسران نمی‌شد.

امام‌جمعه نهاوند، تصریح کرد: امروز اگر قدر ولایت را ندانیم به سعادت نمی‌رسیم چراکه سعادت جامعه ما درگرو تبعیت از ائمه معصوم و ولایت‌فقیه است.

وی بابیان اینکه تبعیت از طاغوت سعادت نمی‌آورد، گفت: امروز آن‌هایی که فکر می‌کنند آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها می‌توانند برای ایران آینده‌ای خوش فراهم کنند سخت در اشتباه هستند و دنباله‌رو تفکر اعراب زمان پیامبر و حضرت علی (ع) هستند.

در هیچ سطحی مذاکره آمریکایی ها با دولتمردان ایرانی پذیرفتنی نیست

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته دولت اظهار داشت :امروز نیاز کشور وحدت بین مسئولان ومردم است و دولتمردان هم بایستی برای برطرف کردن مشکلات مردم برنامه ریزی واولویت بندی کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران افزود:این پیشنهاد نشان می دهد که آنها نیاز به مذاکره با ما دارند،چون از این راه می خواهند اهداف خودشان را دنبال کنند که در این موضوع بایستی هوشیار باشیم.

وی تاکید کرد:رهبر انقلاب هم در دیدار اخیر با دولتمردان باز هم بر عدم مذاکره با آمریکا در هیچ سطحی به دولتمردان تاکید کردند.

اختلاس‌ها و احتکارها به خاطر عدم نظارت دقیق مجلس به وجود می‌آید

حجت‌الاسلام مغیثی در آغاز خطبه دوم نماز جمعه نهاوند، گفت: امروز جامعه به دو جبهه پیروان پیغمبران و ائمه که شامل مراجع و ولایت‌فقیه است و جبهه فرعونیان و نمرودیان که پرچمشان به دست آمریکا، اسرائیل، فرانسه و غیره است؛ تقسیم شده است.

وی با اشاره به رهنمود امام راحل، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که دولت خدمت گذار مردم است که در این میان دولت‌ها تنها شامل قوه مجریه و دیگر قوا نیست و هرکه در این حکومت در راستای رفع مشکلات مردم قدم برمی‌دارد خدمت گذار است.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور، گفت: رهبری فرمودند که رئیس‌جمهور باید گشایش اقتصادی و فرهنگی ایجاد کند و در این راستا نیز بیشتر ادارات دارای بودجه فرهنگی هستند اما متأسفانه در برخی موارد هدر می‌رود.

وی با اشاره به طرح سؤال مجلس از رئیس‌جمهور، گفت: مجلس برابر حق قانونی خود از رئیس‌جمهور برای پاسخ به ابهامات دعوت کرد که این مهم نشان از مردم‌سالاری دینی دارد اما متأسفانه دشمنان ایران اسلامی این حرکت را به‌عنوان فرصتی برای نفوذ و رخنه به مردم و مسئولین و القای تفکرات خود قلمداد کردند که خوشبختانه نقشه‌های شوم آن‌ها نقش بر آب شد.

حجت‌الاسلام مغیثی بابیان اینکه مجلس نقش نظارتی بر عملکرد مسئولین دارد، گفت: اگر مجلس نظارت دقیق داشته باشد بسیاری از تخلفات به وجود نمی‌آید کما اینکه بروز حقوق‌های نجومی و بسیاری از موارد بعد از همچون اختلاس‌ها و احتکارها به خاطر عدم نظارت دقیق مجلس به وجود می‌آید.

وی با تأکید بر لزوم نظارت بیشتر بر دستگاه‌های در ارتباط با اقتصاد مردم همچون بانک‌ها، گفت: درگذشته و امروز نظارت ضعیف بوده که به اینجا رسیده‌ایم.

وحدت در جامعه تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند

امام‌جمعه نهاوند آغاز محاکمه مفسدان اقتصادی را فرصتی مناسب برای نقش‌آفرینی قوه قضاییه و جلب اعتماد مردم به‌نظام عنوان کرد و گفت: امروز دشمن به دنبال القای تفکرات خود با استفاده از مشکلات اقتصادی است.

وی بابیان اینکه اگر وحدت داشته باشیم تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شوند، تأکید کرد: امروز مسئله اقتصادی که متأسفانه برخی در داخل با احتکار و اختفا پیاده‌نظام دشمن شده‌اند، سخت‌تر از شرایط زمان جنگ ایران و عراق نیست لذا باید از تهدیدها فرصت بسازیم.

دیدگاه شما