تازه های سایت

کد مطلب: 32963
16. مهر 1396 - 8:33
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند با بیان اینکه ارائه تسهیلات به کارگاه‌های صنایع‌دستی نهاوند هدفمند می‌شود، گفت: در بازدیدی که از کارگاه‌های صنایع‌دستی داشتیم، قرار است ارائه تسهیلات به کارگاه‌ها بعد از نیازسنجی ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان با اشاره به بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی نهاوند اظهار کرد: این بازدیدها به منظور بررسی مشکلات هنرمندان و کارگاه‌های مربوطه بوده تا بتوان در رفع مشکلات حوزه صنایع‌دستی اقدمات بهتری انجام کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین تمرکز برای توسعه حوزه صنایع‌دستی است، افزود: سازمان میراث فرهنگی به دنبال هدفمند کردن ارائه تسهیلات است و برای تجهیز و توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی باید به صورت هدفمند عمل کرد؛ مشکلات برخی از آنها با دریافت تسهیلات رفع می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات هنرمندان صنایع دستی مرتبط با بیمه است، بیان کرد: قرار است بیمه آنها بررسی و راهکاری برای آن پیش‌بینی شود، زیرا بیمه از دغدغه‌های اصلی هنرمندان حوزه صنایع دستی است.

وی از پیگیری صدور پروانه کارگاه‌های صنایع‌دستی نیز خبر داد و گفت: 2 هزار کارگاه صنایع‌دستی در نهاوند فعال است که بازدید از این کارگاه‌ها در راستای نیازسنجی و ارائه تسهیلات است که در صورت نیاز به آنها تعلق بگیرد.

جانجان در پایان از مرمت موزه شهدای نهاوند خبر داد و گفت: بازسازی موزه و جداره‌های داخلی و خارجی این موزه در دستور کار قرار گرفت که در مجموع 12 میلیون تومان برای این مرمت و بازسازی هزینه شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما