تازه های سایت

کد مطلب: 9978
22. ارديبهشت 1392 - 13:40
پایگاه خبری گرو ، اخبارنهاوند: رئیس اداره برق شهرستان نهاوند اعلام کرد: مطالبات وصول نشده دستگاه های مختلف دولتی شهرستان نهاوند به اداره برق یک میلیارد و 655 میلیون تومان است.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر ، ذبیح الله فاضلی با بیان اینکه مطالبات دستگاه های اجرایی شهرستان نهاوند به اداره برق باید سریعتر پرداخت شود تا در تأمین هزینه و توسعه شبکه برق شهرستان تأخیری به وجود نیاید افزود: تیک مصرف بار ادارات نهاوند از ساعت 11 صبح تا 15 عصر است که باید مصرف آن مدیریت شود تا در کاهش انرژی و مصرف بی رویه آن صرف جویی شود.

وی گفت: در بین مجموعه ادارت نهاوند، فرمانداری با کاهش 29 درصدی مصرف انرژی رتبه نخست و شهرداری با کاهش 25 درصدی رتبه دوم را کسب کرده اند که مهمترین علت آن مدیریت مصرف و استفاده از لامپ های کم مصرف  است.

رئیس اداره برق شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه در سطح شهرستان نهاوند بیش از 70 اشتراک عمومی دستگاه های دولتی وجود دارد گفت: مجموعه های دولتی بعنوان الگو مردم باید در مصرف انرژی مدیریت کنند و از هدر رفتن انرژی جلو گیری کنند.

ذبیح الله فاضل اظهار با بیان اینکه مطالبات وصول نشده  دستگاه های مختلف دولتی شهرستان نهاوند به اداره برق یک میلیاردو 655 میلیون تومان است، داشت: مصرف بهینه و درست باید در سطح شهرستان تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود تا شاهد تحقق یکی از زمینه های شعار سال حماسه اقتصادی توسط مردم و مسئولین باشیم.

فاضل افزود: برای تحقق شعار حماسه اقتصادی مدیریت مصرف انرژی، جلوگیری از اسراف در جامعه، آموزش درست مصرف کردن و اهمیت و توجه به تولیدات داخلی باید در جامعه فراگیر و رعایت شود.

وی مهمترین اصول و اقدامات برای کاهش مصرف انرژی در ادارات را آموزش کارکنان و کارمندان، استفاده از ابزار و امکانات با برچسب نوع مصرف انرژی، عدم استفاده از کولرهای گازی، استفاده از لامپ های کم مصرف و خاموش کردن لوازم و لامپ های اضافی در ساعات تعطیلی ادارت عنوان کرد.

رئیس اداره برق نهاوند به کاهش 10 درصدی مصرف انرژی در کشور بعد از  اجرای هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی صحیح و رعایت توصیه های علمی می توان تا 50 درصد در کاهش مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

دیدگاه شما