تازه های سایت

کد مطلب: 9373
3. ارديبهشت 1392 - 8:35

پایگاه خبری گرو ، اخبار نهاوند : مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: 60 درصد محصول کلزای استان همدان در شهرستان نهاوند کاشته شده است.

خبرگزاری فارس: کشت 60 درصد محصول کلزای همدان در نهاوند

به گزارش پایگاه خبری گرو ، احد ظفری در جمع ناظران و مهندسان مزرعه نهاوند محصول کلزا را یکی از محصولات مورد نیاز کشور به لحاظ دارا بودن روغن دانست و افزود: از آن جایی که روز به روز نیاز کشور به روغن خوراکی مایع و جامد بیشتر می‌شود بنابراین کاشت محصول روغنی و دانه‌های روغنی اهمیت بیشتری می‌یابد که یکی از مهمترین این محصولات کشت کلزا است.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از یک‌هزار و 600 هکتار از اراضی مستعد کشاورزی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است، افزود: پیش‌بینی می‌شود که به ازای هر هکتار حدود 2 تا 2.5 تن کلزا برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اهمیت کشت کلزا برای صرفه‌های اقتصادی در کشور گفت: علاوه بر اینکه کاشت این محصول برای کشور اهمیت دارد زمینه افزایش سود سرانه نیز فراهم می‌شود.

وی به دیگر مزایای کاشت این محصول پرداخت و ابراز داشت: کشت کلزا به عنوان کشت کم‌آب‌بر معروف است بنابراین مشکل چندانی در تأمین آب برای آبیاری این محصول وجود ندارد.

ظفری ادامه داد: از آن جا که ریشه این گیاه تا 45 سانتی‌متر درون زمین فرو می‌رود عملاً موجب شخم‌زنی مناسب زمین می‌شود که این امر در افزایش عملکرد تولید محصول جایگزین اثرگذار است.

وی با اشاره به افتتاح کارخانه روغن‌کشی در نهاوند در سال 90 اظهار داشت: این موضوع موجب شده که کشاوران کلزاکار هیچ گونه مشکلی برای تحویل محصول خود نداشته باشند زیرا در سریعترین زمان ممکن بعد از برداشت اقدام به تحویل آن کرده و وجه خود را نقداً دریافت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 3 هزار تن کلزا در نهاوند تولید شود.

دیدگاه شما