تازه های سایت

کد مطلب: 8339
23. اسفند 1391 - 8:51
اخبار اجتماعی ، پایگاه خبری گرو : نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بند الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه سه دوازدهم، مقرر کردند: یارانه نقدی و سود سهام عدالت در سه ماه اول سال 1392 افزایش نیابد.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از ایرنا ، ˈمحمد قسیم عثمانی ˈ نماینده بوکان  در ادامه بررسی جزئیات لایحه اجازه دریافت و پرداخت های دولت در سه ماه اول سال 1392 (لایحه بودجه سه دوازدهم) پیشنهاد کرد: در سه ماهه اول سال آینده پرداخت یارانه نقدی و سود سهام عدالت مازاد بر سه دوازدهم سال 91 ممنوع و تخطی از این حکم تصرف در اموال عمومی دولت محسوب شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با 133 رای موافق ؛ 27 رای مخالف و 20 رای ممتنع از مجموع 230 نماینده با الحاق این بند به لایحه بودجه سه دوازدهم موافقت کردند.

عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس نهم اظهارداشت: الحاق این بند برای آن است که شائبه های انتخاباتی برطرف شود چون دولت در سه ماهه اول سال 91 سود سهام عدالت پرداخت نکرد بنابراین پرداخت هرگونه سود سهام عدالت مازاد در سه ماهه اول سال 92 ممنوع است.

وی، تصویب این بند الحاقی را برای آن دانست تا دولت از بحث هدفمندی یارانه ها و سهام عدالت در انتخابات آتی استفاده نکند و مدعی شد این اتفاقات موجب نگرانی مردم می شود.

ˈایرج ندیمیˈ نماینده مردم لاهیجان در مجلس در مخالفت با این پیشنهاد گفت : چرا باید سال آینده همانند سال 91 عمل شود، درحالی که عدالتی که برای مساوات گذاشته این اشتباه است و چرا باید به فقیر وغنی نگاه یکسانی داشته باشیم.

وی افزود: من به نحوه هدفمندی یارانه ها و همچنین قطع آن معتقد نیستم بلکه باید طرح سه فوریتی بیاوریم تا مساله سامان یابد.

ˈعلیرضا سلیمیˈ نماینده مردم محلات نیز در موافقت با این پیشنهاد یادآور شد: براساس آیین نامه داخلی مجلس بودجه چند دوازدهمی باید همانند سال 91 اجرا شود و نمایندگان نیز به این موضوع رای دادند تا هرگونه شائبه انتخاباتی برطرف شود.

وی تصریح کرد: مبنای پرداخت ها باید براساس سال 91 باشد و هیچ گونه اضافه پرداختی در پوشش یارانه نقدی و سود سهام عدالت نباید صورت گیرد.

دیدگاه شما