تازه های سایت

کد مطلب: 8154
19. اسفند 1391 - 14:54
اخبار ورزشی ، پایگاه خبری گرو : ۴ دیدار پایانی هفته بیست و نهم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود و در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها پرسپولیس به مصاف راه آهن می‌رود.
خبرگزاری فارس: پرسپولیس شکست‌ناپذیر در ایستگاه راه‌آهن/ بازی شش امتیازی ته جدولی‌ها

به گزارش پایگاه خبری گرو ، چهار دیدار پایانی هفته بیست و نهم لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود. در این روز تیم‌های فولاد، نفت تهران و پرسپولیس یعنی تیم‌های چهارم تا ششم جدول به میدان می‌روند. در انتهای جدول هم دیدار حساس آلومینیوم هرمزگان و ذوب آهن برگزار می‌شود. نگاهی به این 4 مسابقه می‌اندازیم؛

 

فولاد - گهر دورود؛ فولاد مقابل دومین تیم ته جدولی!

 

فولاد هفته گذشته در کمال ناباوری بعد از 19 بازی بدون باخت مقابل نفت آبادان تیم هجدهم جدول شکست خورد و اکنون میزبان  دیگر تیم انتهای جدولی است. شاگردان فرکی اگر مقابل گهر به پیروزی برسند همچنان در رده چهارم باقی‌ می‌مانند و اگر امتیاز از دست بدهند باز هم چهارم هستند. گهر هم اگر در این بازی بازنده شود تقریبا امیدهایش را برای بقا از دست خواهد داد هرچند روی کاغذ همچنان شانس بقا دارد. باید دید مایلی‌کهن که هفته گذشته به خاطر شعار علیه داوری به نشانه اعتراض نیمکت تیمش را ترک کرد می‌تواند در اهواز به بقا در لیگ برتر امیدوار بماند یا سقوط با یک تیم دیگر را هم در کارنامه‌اش ثبت خواهد شد.

 

نفت تهران - فجرسپاسی؛ نبرد مربیان اصفهانی

 

فجر سپاسی بعد از پیروزی شش گله مقابل آلومینیوم هرمزگان راهی تهران می‌شود تا برابر نفت تیم پنجم جدول بازی کند. نفت هفته گذشته برابر تراکتورسازی شکست خورد تا این هفته برای از دست ندادن پله پنجم تلاش کند. اگر نفت امتیاز از دست بدهد ممکن است به رده ششم سقوط کند و پرسپولیس جایش را بگیرد. فجرسپاسی هم در صورت پیروزی می‌تواند از رده یازدهم تا هشتم بالا بیاید و جانشین راه آهن شود البته به شرطی که راه آهن مقابل پرسپولیس بازنده شود و شاگردان یاوری هم در تهران سه امتیاز از نفت بگیرند. نبرد دو مربی اصفهانی دیدنی خواهد بود. منصور ابراهیم‌زاده و محمود یاوری به اندازه کافی از یکدیگر شناخت دارند البته یاوری پیر فوتبال ایران است و تجربه بیشتری دارد.

 

آلومینیوم هرمزگان - ذوب آهن؛ بازی شش امتیازی

 

دیدار تیم‌های چهاردهم و پانزدهم جدول لیگ، بازی شش امتیازی محسوب می‌شود. آلومینیوم 27 امتیازی که فقط یک امتیاز بیشتر از ذوب آهن دارد اگر می‌خواهد همچنان در لیگ برتر بماند باید در این بازی خانگی پیروز شود. پرویز مظلومی بعد از باخت شش بر صفر هفته گذشته کار سختی داشته تا وضعیت تیمش را به حالت طبیعی برگرداند. مظلومی هنوز با آلومینیوم پیروز نشده و دو مساوی و  یک باخت شش بر صفر حاصل حضورش در این تیم بوده است. با این حال مدیران باشگاه آلومینیوم اعلام کردند که برای پیروزی خانگی مقابل ذوب آهن پاداش ویژه تعیین کرده‌اند. ذوب آهن هم بعد از تغییر و تحول در مدیریت کارخانه دگرگون شده است و بازیکنانش با انگیزه دوچندان در میدان تلاش می‌کنند تا سقوط نکنند بنابراین آنها نیز نمی‌خواهند در این بازی حساس و فینال گونه ته جدولی‌ها بازنده شوند. مساوی هر دو تیم را در همان رده‌های چهاردهم و پانزدهم نگه می‌دارد و بیشتر به سود تیمی مثل داماش گیلان در رده سیزدهم است.

 

راه آهن - پرسپولیس؛ سرخپوشان شکست ناپذیر در ایستگاه راه آهن

 

باشگاه راه آهن تلاش کرد که در دیدار با پرسپولیس از حق میزبانی خود استفاده کند و در ورزشگاه اکباتان تهران به مصاف سرخپوشان تهرانی برود اما از ابتدا هم معلوم بود که مسئولان با برگزاری مسابقه در ورزشگاه کوچک اکباتان موافقت نخواهند کرد. به این ترتیب بازی دو تیم در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. یحیی گل‌محمدی سرمربی محبوب پرسپولیس در 14 مسابقه متوالی شکستی نداشته است. پرسپولیس با صعود به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی روحیه و انرژی بیشتری گرفته است. سرخپوشان اگر بتوانند راه آهن را شکست بدهند ممکن است به رده پنجم برسند البته به شرطی که نفت در تهران به فجر امتیاز بدهد. علی دایی که در آستانه این بازی حساس با حبیب کاشانی مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس آشتی کرده دوست ندارد این جشن آشتی کنان بعد از آن همه مصاحبه علیه کاشانی خراب شود. راه آهن اگر مقابل پرسپولیس بازنده شود امکان دارد از رده هشتم حتی به رده یازدهم سقوط کند و اگر بتواند پرسپولیس را ببرد هم رکورد شکست ناپذیری گل‌محمدی را شکسته و هم با یک رده صعود روی پله هفتم می ایستد. دایی و گل‌محمدی همبازیان سابق در تیم ملی همچنان با یکدیگر رفاقت دارند اما این رفاقت در طول 90 دقیقه تبدیل به رقابتی سخت و نفس‌گیر خواهد شد. پرسپولیس اگر از ایستگاه راه آهن به سلامت عبور کند ممکن است تحت شرایطی به کسب سهمیه آسیایی در لیگ هم امیدوار شود.

منبع : خبر گزاری فارس

 

دیدگاه شما