تازه های سایت

کد مطلب: 8125
17. اسفند 1391 - 14:52
غار یکی از زیبایی های طبیعت است که در دل کوه ها و یا در لایه های زیرین زمین هستند. می توان گفت تمامی غارهای دنیا به نوعی زیبایی های خاص خود را دارند.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، ورود به محیطی تاریک و ترسناک می تواند بسیار جالب و البته هیجان انگیز باشد، غارها نیز همچنین فضاهایی را برای شما به وجود می آورند. غارهای مختلف و زیادی در دنیا هستند که سالانه انسان های زیادی را به خود جذب می کنند این غارها می توانند پر از یخ و یا سنگ های زیبا باشند.

** غار ناهوتل

یکی از غارهای بسیار زیبای دنیا که در مکزیک واقع شده است و به عنوان معجزه طبیعت در این منطقه به حساب می آید "غار ناهوتل" است. این غار در سال 1835 کشف شده است و البته در سال 1920 برای عموم به نمایش در آمده است. با رونق گرفتن این منطقه، در سال های بعد به پارک ملی مکزیک مبدل گردید.  بسیاری از زمین شناس ها به این غار بادام زمینی نیز می گویند چرا که دیواره های آن به مانند پوست بادام زمینی است.

** غار جیتا

در 20 کیلومتری شمال بیروت غاری قرار گرفته است که به عنوان  یکی از بزرگترین غارهای دنیا شناخته می شود. غار"جیتا" با طول بیش از 9 هزار متر در حالی یکی از بزرگترین غارهاست که بزرگترین قندیل دنیا با 8.30 متر در آن قرار دارد. این غار به طور کلی با قندیل های مختلف پوشیده شده است و برخی قسمت های آن تا 108 متر ارتفاع دارد. حالت قرار گرفتن سنگ ها و قندیل های بی شمار این غار دردنیا منحصر به فرد است.

** موگاوو

یکی از غارهای دست ساخته بشر که به عنوان مهمترین غار چین به حساب می آید " موگاوو" نام دارد. این غار 45 هزار متر مربع مساحت دارد و سراسر آن با نقاشی های سنتی پر شده است. در این غار بیش از دو هزار مجسمه رنگی نیز حضور داشته است و از همین رو به عنوان گنجینه اصلی آثار ملی چین شناخته می شود. مورخان قدمت این غار را به قرن 14 میلادی نسبت می دهند.

** غار شگفتی ها

در 89 کیلومتری از شهر سویا اسپانیا غاری وجود دارد که اسپانیایی ها آن را شگفتی دنیا می دانند. این غار در سال 1886 کشف شد و البته تا سال 1914 همچنان برای بازدید عموم بسته بود. طول این غار نزدیک به 2130 متر است ولی همچنان بازدید کننده ها نمی توانند کل آن را ببینند. دریاچه های زیبا و البته غارهای تو در تو از جمله زیبایی های اصلی این شگفتی طبیعت است.

** غار محسور

یکی از زیباترین غارهای دنیا را می توان در برزیل و در پارک ملی "چاپاددا" پیدا کرد. غار محسور در برزیل و یا حتی در دنیا نظیر ندارد، این غار نزدیک به 200 متر عمق دارد و البته دریاچه ای که در آن قرار دارد به اندازه ای تمیز است که تمامی کف غار هب خوبی قابل دیدن است. زمانی که خورشید بر روی دریاچه می تابد بازتابی به رنگ آبی ایجاد می کند که تمام فضا را به خود می گیرد.

البته در ایران نیز غارهای زیبا و شگفت انگیز کم نیستند ولی به خاطر عدم معرفی صحیح در دنیا، در دسته بندی فوق قرار نمی گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان

 

دیدگاه شما