تازه های سایت

کد مطلب: 7836
8. اسفند 1391 - 15:08
اخبار نهاوند ، پایگاه خبری گرو :احد ظفری مدير جهاد كشاورزي شهرستان نهاوند گفت: سالانه بيش از 250 هزار كيلوگرم عسل مرغوب در نهاوند توليد مي شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، ظفری گفت :  شهرستان نهاوند به دليل وجود منابع خدادادي جزو شهرستان‌هاي برتر غرب كشور براي پرورش زنبور با هدف توليد عسل مرغوب و ايجاد اشتغال پايدار در اين بخش دارد.

وي با اشاره به فعاليت بيش از 30 هزار كندو توليد عسل در نهاوند از تغذيه زنبورها در مزارع توليد دانه‌هاي روغني خبر داد و افزود: وجود اين مراكز سبب شده كه سالانه بيش از 255 تن عسل مرغوب از حدود 30 هزار كندو توليد و علاوه بر مصرف داخل به خارج از استان همدان صادر مي‌شود و موجبات ايجاد اشتغال براي 500 نفر در اين بخش را فراهم كرده است.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان نهاوند ميانگين توليد عسل از هر كندو در كشور را 10 تا 12 كيلوگرم در سال ذكر كرد كه اين ميزان در نهاوند 14 تا 16 كيلوگرم عسل از هر كندو است.

وي گفت: نهاوند جزو دومين شهر استان همدان از لحاظ توليد عسل از نظر كيلو و از نظر مرغوبيت و سالم بودن نيز مقام برتر استان را دارد.
ظفري به برگزاري دوره‌ها و كلاس‌هاي آموزشي ويژه زنبورداران نهاوند اشاره كرد و بيان كرد: در سال جاري بيش از 300 نفر از زنبورداران در اين كلاس‌ها شركت كردند و با انواع بيماري‌هاي زنبور و راه‌هاي مقابله و مبارزه با آن آشنا شدند.

وي به يكي از مشكلات فراروي زنبورداران در نهاوند اشاره كرد و افزود: عدم استقبال زنبورداران براي بيمه كندوهاي خود به مشكلي براي آنها تبديل شده است كه در صورت بروز هر حادثه يا مشكل اعم از بيماري يا انواع خسارت‌هاي ديگر بيمه مي‌تواند به عنوان بازوي كمكي و حمايتي آنها وارد عمل شود.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان نهاوند در پايان سخنانش به علاقه‌مندي قشر تحصيلكرده و جوان نهاوند به پرورش زنبور اشاره كرد و گفت: جهاد كشاورزي آمادگي دارد تا متقاضيان پرورش زنبور را به روش‌هاي مختلف ياري كنند.

دیدگاه شما