تازه های سایت

کد مطلب: 7743
5. اسفند 1391 - 16:28
اخبا ورزشی ، پایگاه خبری گرو : سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی قزاقستان گفت: فضایی که در جریان جام جهانی در ورزشگاه آزادی شاهد بودم، مانند ورزشگاه‌های منچستر و بارسلونا بود.
خبرگزاری فارس: آزادی مانند اولدترافورد و نیوکمپ بود/هیچ جای دنیا مردم چنین هیجانی به کشتی ندارند

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از  خبرگزاری فارس،تانات ساگین‌دیگوف درباره کیفیت جام جهانی کشتی فرنگی و اینکه با چه برنامه‌ای به این رقابت‌ها آمده بودند گفت: چون قهرمانان جهان و المپیک در این مسابقات حضور داشتند بعد از المپیک بهترین میدان برای محک زدن کشتی‌گیرانمان بود تا به سطح بالاتری برسیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از نتیجه‌ای که کسب کردند راضی بودند؟ گفت: در بین تیم‌های شرکت‌کننده گروهمان به غیر از ایران و ترکیه که از قبل هم مشخص بود کیفیت بالاتری دارند، مقابل بقیه پیروز شدیم. انتظار و آمادگی پیروزی مقابل این دو تیم را هم نداشتیم.

ساگین‌دیگوف تصریح کرد: با آمادگی 50 ـ 60 درصدی گام به میدان گذاشتیم، حضور در جام جهانی می‌تواند استارت خوبی برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی قزاقستان گفت: کشتی‌گیران ما در برخی اوزان در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشدند، چون آماده نبودند. از کسب عنوان پنجم رضایت داریم، اما از عملکرد برخی کشتی‌گیرانمان نه.

وی درباره میزبانی ایران و استقبال تماشاگران از جام جهانی گفت: ایران را دوست دارم چون مردم ایران کشتی را دوست دارند و من هم علاقه خاصی به کشتی دارم. اینکه تماشاگران ایرانی به خاطر کشتی فریاد می‌زنند، احساس خوبی به من دست می‌دهد.

ساگین‌دیگوف ادامه داد: عالی بود؛ تماشاگران ایرانی به انسان زندگی می‌دهند و مانند فوتبال هیجان ایجاد می‌کنند. هیچ کجای دنیا اینطور نیست. تنها جایی که تماشاگران مانند فوتبال، کشتی را تشویق می‌کنند، ایران است. فضای آزادی مانند ورزشگاه‌های منچستر و بارسلونا بود؛ مانند هیجانی که آنها به فوتبال می‌دهند.

وی درباره حذف کشتی از المپیک و اینکه قزاقستان با توجه به سابقه‌اش در این رقابت‌ها چه برنامه‌ای دارد گفت: چنین موضوعی قابل قبول نیست؛ کشتی از قدیمی‌ترین رشته‌های المپیک است و از ابتدا تاکنون حضور داشته است. کشتی برای بیشتر کشورها ورزش اول است و مردم کشورهایی نظیر ایران، علاقه زیادی به آن دارند. از این خبر بسیار متأثر شدم و چنین موضوعی برای ما قابل هضم نیست.

وی در پایان با تشکر از عوامل برگزاری این مسابقات گفت: ایران میزبان خوبی بود و راضی هستیم.

دیدگاه شما