تازه های سایت

کد مطلب: 7676
2. اسفند 1391 - 18:21
اخبار نهاوند ،پایگاه خبری گرو : رئیس گروه دوستی و پارلمانی روسیه و ایران تاکید کرد: روسیه مخالف هرگونه تحریم علیه ایران است و گفت‌وگو و مذاکرات را بهترین راه حل برای رفع سوء تفاهمات می‌داند.

 

خبرگزاری فارس: روسیه مخالف هرگونه تحریم علیه ایران است

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس، نیکولای لویچف رئیس گروه دوستی روسیه و ایران عصر دیروز با مهدی سنایی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سنایی در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دو کشور در سال‌های اخیر گفت: منافع و امنیت ملی دو کشور ایجاب می‌نماید ایران و روسیه در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به همکاری و تعامل نزدیک بپردازند.

وی در همین زمینه با تاکید بر اهمیت مراودات پارلمانی گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی با شناخت ظرفیت‌های همکاری و درک متقابل از مواضع و دیدگاه‌های یکدیگر می‌توانند در گسترش ارتباطات فیمابین در عرصه‌های گوناگون کمک نمایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحران سوریه و دیدگاه‌های نزدیک دو کشور در این خصوص گفت:‌جمهوری اسلامی ایران و روسیه توقف خشونت و انجام گفت‌وگو و مذاکرات میان گروه‌های سوری را بهترین راه حل بحران سوریه‌ می‌داند و همکاری و ایستادگی دو کشور موجب شد که سیاست غرب در مورد سوریه تعدیل شود.

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی استمرار روابط میان مراکز علمی و دانشگاهی را سبب آشنایی هرچه بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر دانست و اضافه کرد: ارتباطات علمی و فرهنگی میان دانشگاه‌های ایران و روسیه می‌تواند به توسه ارتباطات علمی، توریسم و شناخت از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در دو کشور کمک کند.

در ادامه این دیدار نیکولای لویچف رئیس گروه دوستی و پارلمانی روسیه و ایران با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، پارلمان‌های دو کشور را موتور محرکه تقویت روابط فیمابین خواند و گفت: گروه‌های دوستی در مجالس دو کشور می‌توانند بستر مناسبی برای ارتباطات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان روسیه و ایران را ایجاد کند و باید از دیپلماسی پارلمانی برای تعمیق و توسعه ارتباطات استفاده کرد.

لویچف با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گفت:‌اشتراک دیدگاه‌های زیادی میان روسیه و ایران در تحولات منطقه‌‌ای وجود دارد.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت مذاکرات آتی ایران و 1+5 در قزاقستان بیان کرد: روسیه مخالف هرگونه تحریم علیه ایران است و گفت‌وگو و مذاکرات را بهترین راه حل برای رفع سوء تفاهمات می‌داند.

 

دیدگاه شما