تازه های سایت

کد مطلب: 7557
26. بهمن 1391 - 7:34
پایگاه خبری گرو، اخبارورزشی: اگر صبا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را از دست نمی‌داد و کشتی از المپیک حذف نمی‌شد، هفت روز رو به پایان برای ورزش بدون تلخی و حاشیه به پایان می‌رسید اما این دو اتفاق ورزش ایران در این هفته را تحت الشعاع قرار داد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، هفت روز رو به پایان ورزش ایران بازهم تحت الشعاع اتفاقات و حاشیه‌های زیادی بود که با محرومیت 6 ماهه برای بازیکنی که نمونه دوپینگ او در مسابقات فوتبال لیگ برتر مثبت اعلام شده بود، آغاز شد و در ادامه هم مسیر با اتفاقات خوبی شد مانند رفع تعلیق فدراسیون شنا و قهرمانی تیم ملی بسکتبال در غرب آسیا.
 در این میان حذف کشتی از بازی‌های المپیک که البته بعد از ناکامی صبا در کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا روی داد، بدترین اتفاق این هفته رو به پایان ورزش ایران بود. در این هفته رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری دیدارهای هفته بیست و پنجم و دیدارهای معوقه از هفته بیستم پیگیری شد. کادر فنی تیم‌های ملی مردان و زنان کاراته معرفی شدند و رقابت‌های لیگ وزنه برداری هم با قهرمانی تیم ملی حفاری به پایان رسید.
مهمترین رویدادهای این هفت روز رو به پایان ورزش ایران عبارتند از:
بازیکن دوپینگی لیگ برتر محروم شد
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال پنجشنبه گذشته از محرومیت 6 ماهه بازیکن دوپینگی تراکتور سازی خبر داد. بر این اساس بازیکن خاطی این تیم برای مدت 6 ماه از حضور در تمام میادین ورزشی محروم است.
فدراسیون شنا رفع تعلیق شد
یک هفته پس از معرفی محسن رضوانی به عنوان سرپرست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، این فدراسیون که از سوی سوی شورای المپیک آسیا در حال تعلیق به سر می‌برد، رفع تعلیق شد. این خبر شنبه گذشته اعلام شد. بر این اساس نمایندگان واترپلوی ایران مجاز خواهند بود تا در مسابقات باشگاه‌های آسیا که در کویت برگزار می‌شود شرکت کنند.
 

 

فدراسیون شنا رفع تعلیق شد

صبا با پنالتی لیگ قهرمانان را از دست داد
دیدار مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های صبای قم و الشباب امارات شنبه گذشته در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار شد ودر پایان تیم فوتبال الشباب موفق شد در ضربات پنالتی 5 بر 3 نماینده ایران را شکست دهد و راهی مرحله بعد شود. این بازی در پایان 120 دقیقه به تساوی یک بر یک انجامید. صبا در حالی با متحمل شدن این شکست حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد که در دقیقه 4 بازی با گل ایمان رزاقی راد از حریف پیش افتاده بود. با حذف سپاهان سهمیه سه تیمی ایران در لیگ قهرمانان آسیا تغییر نکرد.

دعوت نامه آرژانتینی‌‎ها برای والیبال ایران
فدراسیون والیبال آرژانتین شنبه گذشته با ارسال دعوت‌نامه‌ای از تیم ملی ایران دعوت کرد تا در دو تورنمنت بین‌المللی این کشور حضور پیدا کند. بر این اساس تیم ملی والیبال ایران در اولین دوره مسابقات بین‌المللی آمریکای جنوبی که طی روزهای 28 تا 30 مرداد و با حضور چهار تیم برگزار می شود، شرکت می‌‎کند. ضمن اینکه تیم ملی در تونمنت بین‌المللی چهارجانبه دیگری هم که طی روزهای اول تا سوم شهریورماه برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

صبا با متحمل شدن شکست برابر الشباب از حضور در لیگ قهرمانان آسیا بازماند

بسکتبال در غرب آسیا قهرمان شد
سیزدهمین دوره رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا شنبه گذشته با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید. این مسابقات با حضور سه تیم اردن، عراق ولبنان به مدت سه روز در تهران برگزار شد. در پایان بعد از تیم ایران، تیم‌های لبنان، اردن و عراق در رده‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند. ضمن اینکه تیم‌های لبنان و اردن سهمیه شرکت در جام ملت‌های 2013 آسیا را کسب کردند.

یازدهمی پرسپولیس با یازدهمین تساوی و تثبیت صدرنشینی استقلال
هفته بیست و پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر که از یکشنبه هفته گذشته آغاز شده بود شنبه گذشته به پایان رسید. پس از اینکه دیدار تیم های صبا و گهر دورود در روز نخست این هفته از رقابت ها با تساوی یک بر یک به پایان رسید، جمعه گذشته  تیم فوتبال سپاهان موفق شد در ورزشگاه فولاد شهر با پیروزی پرگل 3 بر صفر تیم صنعت نفت آبادان را شکست دهد تا این تیم همچنان در قعر جدول رقابت های لیگ بر تر باقی بماند. در این روز تیم تراکتورسازی هم در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل تیم ملوان با تک گل جواد کاظمیان به برتری یک بر صفر رسید و به صدر جدول رده بندی صعود کرد اما صدرنشینی این تیم چند ساعت بیشتر دوام نداشت چون بعد از این بازی تیم استقلال با یک گل موفق به شکست شاگردان علی دایی در تیم راه آهن شد  و دوباره صدر جدول را در اختیار گرفت.

تک گل این دیدار در دقیقه 71 و توسط فرهاد مجیدی به ثمر رسید که ثانیه هایی پس از ورودش به زمین با اشتباه محمد محمدی موفق شد توپ را وارد دروازه حریف کند. در چهارمین دیدار روز دوم هفته بیست و پنجم لیگ برتر تیم فولاد خوزستان با نتیجه 2 بر یک مقابل تیم متحول شده ذوب آهن به برتری رسید.

در سومین روز از هفته بیست و پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر، تیم پرسپولیس در مصاف با نفت تهران با تساوی یک بر یک متوقف شد. سرخپوشان با کسب این تساوی که یازدهمین تساوی آنها در این فصل بود، در رده یازدهم جدول باقی ماندند. در این روز از رقابت ها فجر سپاسی شیراز با پذیرفتن یک گل برابر  داماش گیلان متحمل شکست شد. پیکان هم با همین نتیجه برابر آلومینیوم هرمزگان به برتری دست یافت. ضمن انیکه دیدار تیم های سایپا و مس کرمان بدون رد و بدل شدنی توپی از خط دروازه ها به پایان رسید.

تیم ملی بسکتبال قهرمان غرب آسیا شد

کادر فنی تیم ملی کاراته بانوان معرفی شد
فدراسیون کاراته دوشنبه گذشته فریبا بداغی و ستاره موسوی به عنوان مربیان تیم ملی بانوان انتخاب و معرفی کرد. این دو مربی هدایت ملی پوشان ایران در بازی های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی آسیا بر عهده خواهند داشت.

لیگ برتری شدن پرویز مظلومی با استعفای میثاقیان
اکبر میثاقیان، سرمربی تیم آلومینیوم هرمزگان دوشنبه گذشته از سمت خود کناره گیری کرد. با پذیرش استعفای وی از سوی جباری‌زاده مدیرعامل باشگاه آلومینیوم المهدی هرمزگان، پرویز مظلومی هدایت این تیم لیگ برتری را بر عهده گرفت.

رهنما سرمربی تیم ملی کاراته شد
مسئولان فدراسیون دوشنبه گذشته پس از بحث و بررسی فراوان در نهایت مسعود رهنما که سابقه هدایت تیم ملی در بازی‌های آسیایی گوانگجو و چندین دوره هداین تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید در مسابقات آسیایی و جهانی را در کارنامه دارد، به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب و معرفی کردند.

پرسپولیس در هفته بیست و پنجم لیگ برتر برابر نفت تهران با نتیجه تساوی متوقف شد

کشتی از المپیک 2020 حذف شد
مسئولان اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک سه شنبه گذشته تصمیم به ابقای رشته پنجگانه در بازی‌های المپیک گرفتند و در مقابل طی اقدامی غافلگیرکننده رشته کشتی، یکی از کهنترین ورزش‌ها را از المپیک 2020 حذف کردند. این تصمیم در حالی گرفته شده است که ورزش ایران اکثر موفقیت هایش در المپیک های گذشته را در رشته کشتی فرنگی و آزاد کسب کرده است. مسئولان کمیته بین المللی المپیک پس از مطالعه 26 رشته المپیکی چنین تصمیمی را اتخاذ کردند.

تکواندو در المپیک ماندنی شد
رییس فدراسیون جهانی تکواندو سه شنبه گذشته طی پیامی بر تداوم حضور این رشته به عنوان یکی از رشته‌های اصلی المپیک 2020 تاکید کرد. پیام دکتر "چونگ ون چوی" پس از آن انتشار یافت که کمیته بین المللی المپیک IOC در جلسه‌ای که در مقر خود در شهر لوزان سوییس برگزار شد، تصمیم گرفت که رشته تکواندو کماکان در میان رشته‌های المپیکی باقی بماند.

حذف کشتی از المپیک 2020

مهرعلی سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی شد
محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان سه شنبه گذشته طی حکمی حمیدرضا مهر علی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران را منصوب کرد.

سپاهان با شکست راه آهن به رده دوم رسید
دیدار تیم‌های فوتبال راه آهن و سپاهان به عنوان یک دیدار معوقه از هفته بیستم لیگ برتر، سه شنبه گذشته با تک گل "جواهیر سوکای" و با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید. سپاهان با کسب این پیروزی 47 امتیازی شد و به رده دوم جدول رسید. راه آهن هم با متحمل شدن این شکست 33 امتیازی باقی ماند و از رده دهم جدول تکان نخورد.

مشکلات کمیته استیناف افشین نوروزی
به دنبال عذرخواهی افشین نوروزی و درخواست تجدید نظر این بازیکن نسبت به حکم محرومیتش، سه شنبه گذشته کمیته استیناف تشکیل جلسه داد. نتیجه این کمیته مبنی بر تقلیل محرومیت دو ساله نوروزی به سه ماه پیش از اعلام رسمی از سوی فدراسیون، توسط یکی از اعضای حاضر در کمیته رسانه‌ای شد. همین مسئله موجب تاخیر در اعلام قطعی رای نشست شد. ضمن اینکه قرار شد با فردی که برخلاف روال قانونی اقدام به اعلام نتیجه کمیته استیناف کرده است، برخورد شود.

ملی حفاری قهرمان لیگ وزنه برداری شد
مسابقات وزنه برداری لیگ برتر سه شنبه شب گذشته با قهرمانی تیم ملی حفاری به پایان رسید. این تیم که رقابت نزدیکی با دیگر مدعی این رقابت ها یعنی مناطق نفت خیز جنوب داشت، در روز پایانی با درخشش بهادر مولایی، وزنه بردار دسته فوق سنگین خود، یک بار دیگر از عنوان قهرمانی‌اش  دفاع کرد و برای سومین بار متوالی قهرمان شد. در چارجوب این روز از مسابقات مولایی با مهار وزنه 246 کیلوگرمی رکورد جهانی سعید علی حسینی را پس از 5 سال ارتقا بخشید.

ملی حفاری قهرمان لیگ وزنه برداری شد

روزبهانی یک میلیون تومان پاداش گرفت
احسان روزبهانی، یکی از نمایندگان ایران در مسابقات بوکس بازی‌های المپیک لندن که در حال حاضر در عضویت تیم آستانه آرلانس قزاقستان به سر می‌برد، در رقابت‌های بوکس نیمه حرفه‌ای جهان موفق شد یک پیروزی شیرین مقابل "جامل رینولدز"، بهترین بوکسور کالیفرنیا، کسب کند. فدراسیون بوکس چهارشنبه گذشته هم به خاطر درخشش این بوکسوربه وی یک میلیون تومان پاداش داد.

شهنازی کاندیدای نایب رئیسی فدراسیون جهانی تنیس روی میز شد
شاهرخ شهنازی، قائم مقام کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا به عنوان یکی از سه نامزد کنفدراسیون آسیا در انتخابات نایب رئیسی فدراسیون جهانی شرکت می‌کند. انتخابات فدراسیون جهانی تنیس روی میز طی سه ماه آینده در شهر پاریس برگزار می‌شود.

سایپا به پلی‌آف لیگ والیبال رسید
هفته پایانی مرحله برگشت رقابت‌های والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور چهارشنبه برگزار شد که طی آن تیم سایپا با شکست دادن جواهری گنبد به مرحله پلی‎‌آف صعود کرد و در کنار تیم‌های پیکان، متین و کاله قرار گرفت که پیش از این راهی این مرحله شده بودند.

پرسپولیس به رده ششم رسید
تیم فوتبال پرسپولیس چهارشنبه در دیدار معوقه از هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر موفق شد در جدالی سخت و برابربا نتیجه 3 بر 2 گهر دورود را شکست دهد. سرخپوشان با کسب این پیروزی طلسم سه تساوی پی در پی را شکستند و در جدول رده‌بندی نیز صعود چشمگیری داشته باشند. بر این اساس پرسپولیس پس از ماه‌ها جایگاه خود در جدول رده‌بندی را با قرار گرفتن در رده ششم تک رقمی کرد.

دیدگاه شما