تازه های سایت

کد مطلب: 7347
16. بهمن 1391 - 9:57
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی کشور با اشاره به فراهم شدن شرایط ورود سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به فرابورس ابراز امیدواری کرد حداقل تا پایان سال یکی از این باشگاه‌ها به بورس وارد شود.
به گزارش پایگاه خبری گرو، محمدرحیم احمدوند رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی کشور دیروز یکشنبه در نشستی خبری در مورد جدیدترین اقدامات صورت گرفته برای واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس، گفت: با توجه به ساختار مالی این باشگاه‌ها که صندوق‌های مالی آن دارای زیان انباشته بود، با هماهنگی مسئولان باشگاه‌ها مقدمات ورود به بازار سرمایه فراهم شد.

وی در این مورد خاطرنشان کرد: در این رابطه وزارت ورزش و جوانان نیز 2 مجموعه ورزشی به ارزش 60 میلیارد تومان را به این دو باشگاه واگذار کرد.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی کشور ادامه داد: شرایط ورود سهام این دو باشگاه به فرابورس فراهم خواهد شد و در گام اول 5 تا 10 درصد سهام آنها برای کشف قیمت عرضه می‌شود. البته امیدواریم حداقل تا پایان سال بتوانیم یکی از این باشگاه‌ها را به بورس وارد کنیم.

وی اضافه کرد: تبیین و تصویب دستورالعمل مناسب برای واگذاری طرح‌های نیمه تمام در حوزه‌های اقتصادی و تدوین دستورالعمل واگذاری معادن از اولویت‌های خصوصی سازی محسوب می‌شود.

احمدوند همچنین از برنامه‌ریزی برای واگذاری 56 درصد سهام شرکت ذوب‌آهن اصفهان به ارزش برآوردی 2 هزار و 195 میلیارد تومان خبر داد./مهر

دیدگاه شما