تازه های سایت

کد مطلب: 6999
4. بهمن 1391 - 8:30
پایگاه خبری گرو : سرپرست سازمان فضایی ایران گفت: طراحی و تولید لباس فضانورد ایرانی و دیگر تجهیزات پروژه اعزام انسان به فضا در مرحله مقدماتی و طراحی اولیه قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از ایرنا ،دکتر ˈحمید فاضلیˈ اظهار داشت: هم اکنون محققان ایرانی در حال مطالعه و بررسی اولیه تجهیزات و لباس فضانورد به همراه تمامی زیرسیستم های اعزام موجود زنده به فضا هستند و تلاش سازمان فضایی این است که این پروژه با توجه به امکانات موجود در داخل کشور انجام شود .

سرپرست سازمان فضایی خاطرنشان کرد: تولید لباس فضانورد و تجهیزات لازم هنوز وارد مرحله اجرایی نشده و قرارداد خاصی با دیگر موسسات تحقیقاتی برای انجام آن منعقد نشده است. زیرا هنوز محققان در حال مطالعه و بررسی هستند.

وی گفت: پروژه اعزام موجود زنده به فضا با پرتاب کپسول زیستی پیشگام به شکل عملیاتی در می آید و در گام های بعدی با پرتاب کپسول های بزرگتر و طراحی مکانیسم های قویتر دنبال می شود . در مرحله بعدی این پرتاب ها با موجودات زنده بزرگتر مانند شامپانزه تکرار می شود.

سرپرست سازمان فضایی کشور خاطرنشان کرد: مرحله بعدی این پروژه، پرتاب انسان با کپسول زیستی به یک ارتفاع خاص خارج از جو و بازگشت آن است که در مدت زمان کمتر از 30 دقیقه صورت خواهد گرفت.

به گفته فاضلی در مرحله بعدی هم طرح اعزام انسان به فضا و قرار گرفتن آن در مدار زمین است که در دستور کار قرار دارد و در آن کپسول زیستی حامل انسان در مدار زمین قرار می گیرد. تاکنون تنها سه کشور به این فناوری دست یافته اند.

دیدگاه شما