تازه های سایت

کد مطلب: 6891
30. دى 1391 - 9:46
پایگاه خبری گرو : فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه 100 دهیاری در روستاهای شهرستان نهاوند فعالیت دارند، گفت:‌ مجوز ایجاد 10 دهیاری نیز به زودی ابلاغ می‌شود.
خبرگزاری فارس: مجوز ایجاد 10 دهیاری در نهاوند ابلاغ می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مجتبی مولوی صبح امروز در گردهمایی شوراهای اسلامی شهرها، بخشداران و شهرداران نهاوند، برزول، گیان و فیروزان اظهار کرد: شوراها به واسطه شرکت در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های متعدد موجبات پیشرفت شهرها و روستاها را به بار آورده‌اند.

وی شوراهای را نماد دموکراسی در ایران اسلامی خواند و افزود: به برکت انقلاب اسلامی ما اکنون در دور افتاده‌ترین مناطق روستایی از وجود اعضای شورای اسلامی فعال برخوردار هستیم.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه باید از نظرات سازنده اعضای شوراهای اسلامی در سطح روستاها و شهرها استفاده شود، بیان داشت: تعامل بین اعضای شوراهای اسلامی با شهرداران در شهرها و دهیاران در روستاها باعث رشد و توسعه همه‌جانبه مناطق شهری و روستایی را فراهم کرده تا جایی که در حال حاضر در هر روستا حداقل یک پروژه عمرانی در حال انجام است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه 100 دهیاری در روستاهای شهرستان نهاوند فعالیت دارند، تصریح کرد:‌ مجوز ایجاد 10 دهیاری نیز به زودی ابلاغ می‌شود.

مولوی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد دهیاری‌ها، شوراها و بخشداران در نهاوند بیان داشت: تشکیل این جلسات باید به نفع مردم باشد.

فرماندار نهاوند گفت: انجام کار کارشناسی برای به تصویب مصوبات جلسات شوراها از ضروریات است و تمام مصوبات شوراها باید قبلاً کارشناسی شده باشد زیرا در این صورت اجرای مصوبات 100 درصد به نفع مردم خواهد بود.

وی به ضرورت دوری از هرگونه اختلاف در بین اعضای شوراها به خصوص در سطح شهرها اشاره کرد و افزود: تنها کسانی که از وجود اختلافات شوراها با شهرداران آسیب دیده و متضرر می‌شوند مردم هستند، بنابراین از آن جایی که مردم در انتخابات شوراها زمام امور خود را به آنها می‌سپارند اعضای شوراهای اسلامی نیز باید برای تسریع در خدمات‌رسانی به مردم از بروز هر گونه اختلاف خودداری کنند.

مولوی خواستار توجه دهیاران به خصوص در ساخت و ساز‌ها شد و خاطر نشان کرد:‌ از آن جایی که آحاد مردم به ویژه در سطح روستاها توانسته‌اند از نعمت تسهیلات مقاوم‌سازی بنیاد مسکن در روستاها بهره‌مند شوند بنابراین نظارت دهیاران بر ساخت و سازها ضرورت دارد.

وی ادامه داد: نظارت دهیاران موجب می‌شود اصول ساخت و ساز به خوبی اجرا شود و در آینده ساکنان روستاها مشکلات کمتری خواهند داشت.

فرماندار شهرستان نهاوند در پایان سخنانش با بیان اینکه شوراها زبان گویای مردم و پل ارتباطی مسئولان و مردم هستند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 142 روستا و چهار شهر نهاوند، برزول، گیان و فیروزان از نعمت وجود شوراها بهره‌مند هستند.

دیدگاه شما