تازه های سایت

کد مطلب: 6649
20. دى 1391 - 8:02
پایگاه خبری گرو :همایش آموزشی بررسی نحله های انحرافی و عرفانهای نوظهور با حضور روحانیون ،مربیان پرورشی و مشاوران مدارس نهاوند روز سه شنبه در کانون شهید باهنر شهرستان نهاوند برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام ˈاحمد حسین شریفیˈ معاون پژوهشی موسسه امام خمینی (ره) قم در این همایش با معرفی علل و عوامل گسترش عرفانهای نوظهور گفت: امروزه به اذعان همگان دین مبین اسلام با رشد تصاعدی در حال گسترش می باشد و همین مساله هراس جهان غرب را به دنبال داشته و به دنبال آن است که برای این دین محدودیتهایی را ایجاد نماید .

وی گفت: اسلام دینی است که از جنس اندیشه و تفکر و عرفان و اخلاق است و از این رو دشمنان اسلام در صددند با همین حربه ها فرقه هایی را در برابر اسلام به وجود آورند تا به خیال خود اسلام گرایی را مهار نمایند .

وی با بیان شواهد ترس دشمن از نفوذ اسلام گفت: هنگامی که می بینیم در کشورهای اروپایی قرآن را سوزانده و یا در کشوری مانند فرانسه نمی گذارند دختران با حجاب به مدرسه بروند اینها نشان از آن دارند که غرب قافیه را در برابر اسلام باخته است و به دنبال ضربه زدن به آن است.

وی افزود: عرفانهای کاذب که عمدتا وارداتی می باشند و از خارج کشور هدایت و مدیریت می شوند در صددند تا به اسلام انقلابی و شیعی فشار وارد نموده و آنرا از اثر بیندازند .

عضو هیات علمی گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: بسیاری از فرقه های عرفانهای کاذب که برخی از آنها دارای سایتهای فارسی زبان نیز می باشنددر صدد از بین بردن فرهنگ و اخلاق و اعتقادات مسلمانان هستند و مجموعه این تهدیدهاباعث میشود که ما از اهداف آنها شناخت بیشتری پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه امروز نزدیک به 50 فرقه کاذب و انحرافی در کشور وجود دارد افزود: این فرقه ها که دارای نظام رفتاری خاصی هستند و ایدئولوژی خاصی را تبیین می کنند بر گستره فرهنگ لیبرالیسم و فرهنگ غرب رشد کرده اند به همین دلیل با نمادهای دینی نظام لیبرالیسم را ترویج می نمایند .

وی افزود: این عرفانهای کاذب خدایی نبوده و حتی برخی آنها منکر ضروریات دین و وجود خدا می باشند اما با نام دین اهداف دنیایی و فریب مردم را طلب می کنند .

وی به علل گرایش برخی از مردم به این فرقه های کاذب گفت: یکی از عوامل گرایش افراد به این فرقه ها جهل و نادانی نسبت به عرفانهای واقعی و دیگری جهل و نادانی آنها نسبت به اهداف این عرفانهای کاذب می باشد.

وی افزود: این درحالی است که در بسیاری ازکشورهای غربی تاسیس فرقه در آنجا جرم محسوب شده و به شدت با آنها برخورد می شود.

دیدگاه شما