تازه های سایت

کد مطلب: 6643
20. دى 1391 - 7:48
پایگاه خبری گرو : فرماندار شهرستان نهاوند گفت: سرانه فضای کتابخانه‌ای در نهاوند به ازای هر نفر یک متر مربع است.
خبرگزاری فارس: سرانه فضای کتابخانه‌ای در نهاوند به ازای هر نفر یک متر مربع است

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مجتبی مولوی عصر دیروز در انجمن عمومی کتابخانه‌های شهرستان نهاوند اظهار داشت: تلاش برای اجرا و نهادینه کردن نهضت مطالعه مفید در سطح شهرستان آغاز شده است و این موضوع منوط به دسترس بودن کتب مفید برای سنین مختلف با سلیقه‌های گوناگون است.

وی با اشاره به اینکه چندان به دغدغه‌های مردم به ویژه نسل جوان و فرهنگ‌دوست نهاوند برای ایجاد زیرساخت‌های مطالعه توجه نشده است، ادامه داد: اگر فرهنگ مطالعه در سطح جامعه گسترش پیدا کند بخش زیادی از مشکلات اجتماعی و فردی از بین می‌رود یا اینکه اصلاً رخ نمی‌دهند، بنابراین در این مورد است که می‌توان به این نکته رسید که کتاب غذای روح است.

فرماندار نهاوند از کسب رتبه برتر کتابخانه‌های نهاوند در کشور در سال 89 خبر داد و گفت: حفظ این رتبه نیازمند توجه، تلاش و نوآوری در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی است.

وی به لازم‌الاجرا بودن مصوبات انجمن عمومی کتابخانه‌ها در این شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: چون با حضور نخبگان در این انجمن مصوبات به تصویب می‌رسد بنابراین باید به گونه‌ای مصوبات را تصویب کرد که امکان اجرا کردن آنها وجود داشته باشد، بنابراین باید از تعدد مصوبات کاست و به کیفیت آنها افزود.

مولوی گفت: در نهاوند بیش از 50 هزار نسخه کتاب وجود دارد که 45 هزار و 99 نفر عضو فعال این کتابخانه‌ها هستند.

وی از فعالیت پنج کتابخانه در شهرستان نهاوند خبر داد و افزود: چهار کتابخانه در شهر و یک کتابخانه در روستاهای این شهرستان فعال‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان نیز اظهار داشت: سرانه مطالعه در نهاوند به ازای هر نفر 47 دقیقه است که باید سال به سال این میزان افزایش یابد.

ارشاد استعدادی از افتتاح دو باب کتابخانه عمومی در شهرهای گیان با نام کتابخانه 9 دی و همچنین کتابخانه بصیرت در شهر برزول امسال در دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: این کتابخانه‌ها هر کدام به 600 میلیون تومان احداث شده‌اند.

وی از اهدای بیش از 10 هزار جلد کتاب طی 9 ماه امسال به نهاوند خبر داد و گفت: تلاش می‌شود در هر یک از شهرستان‌های استان در صورت تأمین اعتبار و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط یک باب کتابخانه استاندارد احداث شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: در 80 درصد کتابخانه‌های استان مجهز به سیستم اینترنت‌اند بنابراین یکی از ضروریات فعالیت مناسب این واحدها متصل شدن به اینترنت است.

وی در پایان سخنانش گفت: در استان همدان بالاترین درجه مطالعه مربوطه به روزنامه‌ها و پایین‌ترین درجه مطالعه مربوط به نشریات است.

دیدگاه شما