تازه های سایت

کد مطلب: 6324
10. دى 1391 - 14:28
به گزارش سایت گرو به نقال ازخبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: مجهزترین مجموعه امدادی غرب کشور در این شهرستان ایجاد می‌شود.

به گزارش سایت گرو به نقل از خبرگزاری فارس از نهاوند، محمدتقی شهبازی پیش از ظهر امروز در ستاد هیئت اجرایی هلال احمر استان همدان در نهاوند اظهار داشت: هلال احمر جزو نهادهای امدادرسان بین‌المللی است که مرزها را برای کمک به همنوعان در لحظات بروز حوادث غیر مترقبه نمی‌شناسد و همیشه جزو نخستین گروه‌هایی است که در محل حادثه حاضر شده و موجب خیرات و برکاتی به مردم در اقصی نقاط عالم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مأموریت‌های این نهاد خدمت بی‌منت به حادثه‌دیدگان است، افزود: آنچه که باعث شده هلال احمر به عنوان نیروی خدمتگزار، موجب ایجاد آرامش روحی، روانی و جسمی در این حادثه‌دیدگان شود عشق به همنوع است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند به ضرورت تجهیز هلال احمر در سطح شهرستان‌ها به ویژه نهاوند به علت زلزله‌خیز بودن آن پرداخت و گفت: شهرستان نهاوند از آن جایی که بر روی گسل زلزله‌ قرار دارد، ضرورت دارد تا نسبت به آموزش همگانی به ویژه در سطح روستاها، مدارس و ... اقدامات شایسته‌ای انجام گیرد.

وی از ایجاد گروه‌های امداد و نجات در سطح روستاهای این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در 35 روستای بزرگ نهاوند تیم‌های امداد و نجات تشکیل شده که با آموزش دهیاران، اعضای شورای اسلامی، بسیجیان و تعدادی از جوانان نسبت به آماده کردن این افراد اقدام شده است.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز با تأکید بر مأموریت‌های محوله هلال احمر گفت: هلال احمر شاید تنها تشکل و مؤسسه‌ای است که مأموریت‌های آن فراتر از مرزهاست.

مجتبی مولوی از ایجاد پایگاه‌های اهدای خون توسط هلال احمر در هر هفته یک روز در سطح شهرستان خبر داد و اظهار داشت: توسط جمعیت هلال احمر و اعضای داوطلب این جمعیت سالانه بیش از 40 هزار سی‌سی خون به نیازمندان اهدا می‌شود.

وی با اشاره به تجهیز پایگاه‌های این جمعیت در شهرهای فیروزان و نهاوند گفت: با تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات شهر فیروزان موجب شده میزان مرگ و میر بر اثر بروز سانحه و حوادث مثل تصادفات جاده‌ای در محور فیروزان ـ نهاوند کاهش چشمگیری داشته است.

دیدگاه شما