تازه های سایت

کد مطلب: 6088
5. دى 1391 - 7:19
پایگاه خبری گرو : رئیس ثبت احوال شهرستان نهاوند گفت: در هر 24 ساعت 9 نوزاد در شهرستان نهاوند متولد می‌شود.
خبرگزاری فارس: هر 24 ساعت 9 نوزاد در نهاوند متولد می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گرو ، محمد اسدی‌منش صبح دیروز در جمع کارکنان اداره ثبت احوال شهرستان گفت: ثبت وقایع حیاتی دقیق و به موقع نقش مهمی در برنامه‌ریزی‌های منظم دارد بنابراین تلاش می‌شود وقایع حیاتی در موعد مقرر به ثبت برسند.

وی با اشاره به جمعیت 181 هزار و 711 نفری شهرستان نهاوند افزود: از این تعداد 51 درصد جمعیت روستانشین و 49 درصد شهرنشین هستند.

رئیس ثبت احوال شهرستان نهاوند افزود: در 9 ماهه امسال تعداد دو هزار و 576 مورد واقعه ولادت در نهاوند ثبت شده که میانگین هر روز 9 نفر در این شهرستان متولد شده‌اند.

وی از ثبت 827 واقعه فوت در سال‌جاری در شهرستان خبر داد و گفت: همچنین در هر 24 ساعت سه نفر در این شهرستان فوت شده‌اند.

اسدی گفت: میزان مراجعان والدین برای ثبت وقایع ولادت 98 درصد است یعنی 9 درصد از والدین در موعد مقرر برای ثبت واقعه ولادت فرزند خویش اقدام کرده‌اند.

فرماندار نهاوند نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان و مدیریت ثبت احوال در نهاوند عنوان کرد: ثبت احوال به واسطه رعایت تکریم ارباب رجوع یکی از اداره‌های فعال شهرستان نهاوند است.

مجتبی مولوی به مقوله طلاق در شهرستان اشاره کرد و افزود: از هر هفت واقعه ازدواج یک مورد آن به طلاق منجر می‌شود که نیازمند توجه بیشتر به علل بروز این اتفاق هستیم.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: با فرهنگ‌سازی مطلوب و بهره‌مندی از نظرات مشاوران و فرمایشات بزرگان دین و همچنین آشنا کردن جوانان با مضرات و مشکلات طلاق میزان این پدیده در جامعه کاهش می‌یابد پس باید به این سمت و سو حرکت کرد.

دیدگاه شما