تازه های سایت

کد مطلب: 5996
2. دى 1391 - 7:23
پایگاه خبری گرو : امام جمعه نهاوند گفت: ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی در بین نسل جوان نیاز امروز جامعه است.

خبرگزاری فارس: ترویج فرهنگ ایثارگری نیاز امروز جامعه است

به گزارش پایگاه خبری گرو ،حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی پیش از ظهر دیروز در مراسم یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌‌آموز با محوریت شهید طالبیان در بخش خزل با اشاره به اینکه شهید طالبیان اسوه اخلاق، اخلاص، دینداری و بصیرت بود اظهار داشت: از آن جایی که همه رفتار، کردار و گفتار شهید طالبیان فقط برای رضای خدا بود موجب شد تا یاد و نام آن شهید عزیز در تاریخ جاوید بماند.

وی شهدای فرهنگی را به واسطه نقش اثرگذارشان در تاریخ علم و دانش همراه با معنویت از شهدای شاخص در کشور نامید و افزود: رژیم بعثی صدام در دوران جنگ تحمیلی بیش از هر کجا مدارس و فضاهای علمی و آموزشی را مورد هدف بمباران خود قرار می‌داد زیرا می‌خواست که ایران اسلامی را از حرکت علمی بازدارد.

امام جمعه نهاوند تأکید کرد: با رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) همه نقشه‌های شوم دشمنان نقش بر آب شد و کشتی انقلاب سالم بر سکوی آرامش رسید.

وی بر ضرورت برپایی یادواره اشاره کرد و ابراز داشت: آن چه که امروز بیش از هر زمان نیاز است ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی در بین نسل جوان است.

فرماندار نهاوند نیز شهید طالبیان را بهترین الگوی رفتاری و گفتاری برای فرهنگیان و دانش‌آموزان ذکر کرد و افزود: ضرورت دارد که آثار و اندیشه‌های آن شهید گرانقدر به نحو مطلوب به نسل جوان به‌ویژه دانش‌آموزان معرفی شود تا آحاد مردم به‌ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب با این گنجینه ارزشمند بیشتر آشنا شوند.

مجتبی مولوی تأکید کرد: بخش خزل و شهر فیروزان به خاطر حضور مستمر در جنگ تحمیلی و تقدیم صدها شهید گرانقدر دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده است.

وی برپایی یادواره‌های شهدا به‌ویژه شهدای دانش‌آموز فرهنگی را موجب انتقال ارزش‌ها و دلاوری‌های شهدا دانست و ابراز داشت: سالانه بیش از 30 یادواره شهدا در مناطق مختلف شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

دیدگاه شما