تازه های سایت

کد مطلب: 56181
29. ارديبهشت 1403 - 8:00
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند خبر داد:
دستگیری حفاران غیرمجاز منطقه حفاظت‌شده ملوسان
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند گفت: حفاران غیرمجاز و جستجو گران دفینه و عتیقه در منطقه حفاظت‌شده ملوسان نهاوند تحویل مقام قضایی شدند.

عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری  تحلیلی گرو، گفت: چند نفر از اشخاص غیربومی برخلاف ممنوعیت زمانی در منطقه حفاظت‌شده ملوسان حضور یافته و مبادرت به حفاری در حجم بزرگی برای یافتن دفینه و عتیقه کرده بودند.
وی اظهار داشت: این افراد توسط مأموران گارد محیط‌زیست مشاهده و تحت تعقیب قرارگرفته و برای پیگیری‌های قضایی تحویل پاسگاه انتظامی دهفول شدند.
قیاسی افزود: تخریب محیط‌زیست وفق مفاد ماده ۱۰ قانون شکار و صید و ورود به منطقه حفاظت‌شده بدون اخذ مجوزهای مربوطه در زمان ممنوعه، برابر ماده ۱۱ قانون یادشده ممنوع است.
وی ادامه داد: متخلفان از این قانون به کیفر حبس از سه تا شش ماه و یا به پرداخت جزای نقدی تا هشتاد میلیون ریال محکوم می‌شوند.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند گفت: طبق اعلامی که از قبل توسط رسانه‌ها انجام‌شده تا پایان خرداد که فصل زادآوری جانوران است؛ ورود به منطقه حفاظت‌شده ملوسان ممنوع است.
وی در بخش دیگری از سخنانش از جریمه تانکرهای متخلف تخلیه کننده فاضلاب‌های چاه‌های جذبی خبر داد.
قیاسی بیان داشت: حسب شکوائیه‌های مردمی از عملکرد غیراصولی و غیربهداشتی تانکرهای تخلیه فاضلاب که فاضلاب‌های آلوده را در مکان‌های غیرمجاز تخلیه می‌نمایند در فرودین و اردیبهشت‌ماه سال جاری، رانندگان و مالکان سه خودرو متخلف از قوانین و مقررات زیست‌محیطی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند ادامه داد: با توجه به کیفرخواست‌های صادره، آرای محکومیت آن‌ها مترصد صدور در دادگاه‌های کیفری شهرستان است.
وی افزود: یکی از رانندگان حسب رأی صادره به تحمل ۷۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم که برای ۱۲ ماه تحت نظر محیط‌زیست قرارگرفته است تا در صورت تکرار به مجازات مقرر محکوم شود.

دیدگاه شما