تازه های سایت

کد مطلب: 56090
20. ارديبهشت 1403 - 8:42
جلسه احداث شهرک های شیلاتی شهرستان نهاوند به ریاست معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری و با حضور مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان، سرپرست اداره دامپزشکی نهاوند و مدیر ادارات جهاد کشاورزی ،حفاظت محیط زیست،منابع طبیعی و کارشناسان ذیربط در سالن فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند در این جلسه با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری شیلاتی خوبی در نهاوند وجود دارد، گفت: احداث شهرکهای شیلاتی باید براساس ضوابط و قوانین اداره کل استان و سازمان دامپزشکی کشور احداث شود.

 حسن توکلی اظهار داشت: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای، ضدعفونی کردن آب ورودی و خروجی به مزارع، پایش بیماریهای ویروسی، باکتریایی و انگلی در دستور کار کارشناسان این اداره است.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به احتمال شیوع بیماریهای ویروسی از جمله VHS  که می تواند خسارت زیادی به سایت و مزارع پرورش ماهی وارد کندجهت مدیریت این بیماریها و امنیت زیست محیطی نیاز است جانمایی، حریم و مباحث کارشناسی جهت احداث شهرک های شیلاتی بر اساس ضوابط دامپزشکی رعایت شود.

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری نهاوند نیز در این جلسه اظهار داشت: نگاه مسئولان شهرستانی به این موضوع مثبت است باتوجه به اینکه نهاوند به عنوان قطب شیلات غیر ساحلی کشور شناخته شده و با وجود سرابهای متعدد نیاز احداث این شهرک به منظور توسعه شیلات و ایجاد اشتغال ضروری است زیرا با ایجاد این شهرک اراضی بایر احیا و آب های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه و مصرف بهره برداران بخش کشاورزی و باغات هدایت می شود.

 سلگی اضافه کرد: با مکان یابی و بررسی این موضوع از طریق استعلام از دستگاه های ذیربط و رعایت ضوابط و قوانین  میتوان با ایجاداین شهرکهای شیلاتی در بحث گردشگری و دیگر صنایع وابسته ، توسعه و اشتغال پایدار را برای شهرستان محقق کرد.

دیدگاه شما