تازه های سایت

کد مطلب: 55941
3. ارديبهشت 1403 - 6:34
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند خبر داد:
شروع طرح غربالگری بیماری‌های غیر واگیر در نهاوند
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: برنامه‌های هفته سلامت در مرکز شهید طالبیان نهاوند و طرح غربالگری بیماری‌های غیر واگیر در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، زهرا دهبوره در نشست خبری با اصحاب رسانه نهاوند به مناسبت هفته سلامت گفت: موضوع سلامت جامعه و اهمیت بهداشت بر کسی پوشیده نیست و به دلیل همین مهم از یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نام‌گذاری شده است.

وی اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های زیادی تدارک دیده شده و با حضور فرماندار و سایر مسئولان برنامه‌های این هفته در مرکز شهید طالبیان افتتاح شد.

دهبوره افزود: مسلما مسئولان شهرستان نقش مهمی در معرفی برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر دارند چون این موضوع با جامعه سر و کار دارند.

وی به اجرای طرح غربالگری بیماری‌های غیر واگیر اشاره کرد و ادامه داد: هفته سلامت فرصتی مناسب و مغتنم است تا مردم ضمن مراجعه به مراکز و پایگاههای سلامت با انجام غربالگری‌های مدنظر از وضعیت سلامت خود مطلع شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: از اصحاب رسانه درخواست داریم تا با معرفی اقدامات مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی مردم را آگاه نمایند و سهم زیادی در سلامت جامعه ایفا کنند.

وی بیان کرد: درد این ایام میز خدمت و توزیع پوستر، بروشورهای مختلف بهداشتی و تست قند خون و فشارخون انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

دهبوره با اشاره به برنامه‌های این هفته اظهار داشت: افتتاح برنامه‌های هفته سلامت در مرکز خدمات جامع شهید طالبیان، افتتاح مهد کودک مرکز بهداشت، جلسه شورای اداری شبکه، برگزاری کارگاه باروری سالم و حمایت از خانواده برای پزشکان، کارگاه سیاستهای جمعیتی و جوانی جمعیت برای دانشجویان و کاشت درخت در مراکز خدمات جامع سلامت از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین اجرای برنامه ورزش همگانی با حضور کارکنان، برپایی کوهپیمایی خانوادگی، برگزاری میز خدمت و سخنرانی یکی از مسئولان شبکه در مراسم نماز جمعه از مهمترین برنامه‌های پیش رو در این هفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند در پایان از مردم خواست با حضور در مراکز، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در غربالگری بیماریهای غیر واگیر شرکت کنند.

دیدگاه شما