تازه های سایت

کد مطلب: 55871
27. فروردين 1403 - 8:14
دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های شبانه‌روزی اعضای ستاد خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۳ به تشریح فعالیت‌های انجام شده در این ایام پرداخت و گفت: از ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، یک میلیون و ۱۳۱ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گروبه نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم علیزاده گفت: طبق آمارهای ارائه‌ شده از ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳  حدود ۱۲۴ هزار و ۵۲۸ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه‌های سنتی، بوم گردی، خانه مسافرها، زائرسراها، اردوگاه‌ها، پارک‌های ملی، طبیعت‌گردی و مجتمع‌های بین‌راهی و غیره اسکان یافتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان یادآور شد: در شهرستان همدان کتیبه‌های گنجنامه ۹۷ هزار و ۴۰۰ بازدید، سایت موزه میدان امام خمینی ۷۶ هزار و ۴۳۹ بازدید، تپه عباس آباد ۶۵ هزار و ۷۰۹ بازدید و آرامگاه بوعلی ۴۹ هزار و ۲۸۲ بازدید (۵۲ نفر خارجی) را به خود اختصاص داده است.

معصوم علیزاده ادامه داد: ۴۴ هزار و ۵۷۰ بازدید از شیرسنگی، ۴۰ هزار و ۱۵۶ بازدید از آرامگاه باباطاهر (۹ گردشگر خارجی)، ۳۲ هزار و ۸۲۷ بازدید از مجتمع تفریحی و توریستی تله کابین گنجنامه، ۲۶ هزار و ۳۱ بازدید از تپه هگمتانه(۴۶  گردشگر خارجی) در این مدت ثبت شده است.

وی گفت: سراب گیان با ۴۶ هزار و ۴۶۷ گردشگر، سراب گاماسیاب با ۲۵ هزار و ۳۵ گردشگر و سراب فارسبان با ۲۱ هزار و ۲۱۶ گردشگر پر بازدیدترین مکان‌ها در شهرستان نهاوند گزارش شده است.

او یادآور شد: غار علیصدر ۹۶ هزار و ۲۳۲ بازدید (۳۵۰ گردشگر خارجی)، باغ وحش علیصدر ۴۲ هزار و ۲۰۸ بازدید و تالاب شیرین سو ۲۶ هزار و ۶۸۳ بازدید در شهرستان کبودرآهنگ را به خود اختصاص داد.

او درباره بازدیدهای نظارتی از تأسیسات و مؤسسات گردشگری و تمامی مراکز خدمات‌رسانی ایام نوروز در استان همدان  گفت: در این ایام ۵۱۱ مورد بازدید از کل تأسیسات گردشگری استان انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما