تازه های سایت

کد مطلب: 55860
26. فروردين 1403 - 7:52
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: طی سه روز گذشته شاهد بارش ۳۷ میلیمتری باران در بیشتر نقاط استان بودیم و با احتساب این میزان، همدان به همراه پنج استان دیگر، شرایط نرمال مطلوب بارش باران را برخلاف میانگین کشوری دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، روح الله زاهدی با تشریح شرایط بارش ها در استان اظهار کرد: تاکنون ۸۵ درصد بارش‌هایی که در شرایط نرمال باید داشته باشیم را دریافت کردیم و امیدواریم طی یک تا ۲ ماه آینده ۱۵ درصد باقیمانده بارش ها را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: میانگین بارش در بیشتر استان های کشور همچنان ۲۱ درصد کمتر از حد نرمال است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: امروز صبح هوای نسبتا سردی را در بیشتر نقاط استان شاهد بودیم و در همدان و گل تپه دمای هوا به منفی سه درجه سانتیگراد رسید و در سایر نقاط استان نیز حدود صفر درجه ثبت شد.

زاهدی اظهار کرد: بر اساس بررسی داده ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی روزهای آینده در ساعات بعدازظهر افزایش ابر در آسمان استان پیش بینی می شود که از روز دوشنبه افزایش می یابد و در پاره ای از نقاط بارش‌های پراکنده و خفیف انتظار می رود.

وی افزود: افزایش نسبی دما از فردا به تدریج بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد پیش بینی می شود و روند افزایش دماهای صبحگاهی و روزانه از روز دوشنبه ادامه دارد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و گل‌تپه و همدان با سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهرهای استان بوده‌اند.

زاهدی عنوان کرد: دمای بیشینه و کمینه هوای همدان نیز به ترتیب ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و سه درجه سانتیگراد زیر صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما