تازه های سایت

کد مطلب: 5585
22. آذر 1391 - 16:08
پایگاه خبری گرو: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند: در سال جاری بیش از دو هزار و 800 هکتار از اراضی شهرستان نهاوند به کاشت این محصول اختصاص یافته که در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.
پایگا خبری گرو : ظفری با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند 50 درصد تولید چغندر قند استان همدان را برعهده دارد، گفت: چغندرقند در تناوب زراعی به خوبی جای می گیرد و عمیق بودن ریشه و پاک بودن مزارع آن از علفهای هرز اجازه می دهد که در تناوبهای مختلف جایگزین شود.
وی گفت: سال گذشته 45 هزار تن محصول چغندر قند در نهاوند تولید شد که امسال برداشت این محصول در شهرستان نهاوند به صورت 100 درصد افزایش یافت و مقدار 91 هزار و 400 تن چغندر قند برداشت شد.
وی با بیان اینکه هر چقدر میزان قند موجود در چغندر قند بیشتر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت، افزود: میزان قند موجود در محصولات چغندر قند در نهاوند در استان همدان بالاترین میزان را دارد و عیار محصول تولید شده آن 15 تا 18 درصد است
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: بارگیری محصول چغندر قند در نهاوند به صورت روزانه انجام شده و به صورت میانگین 70 تا 80 کامیون روزانه یک هزار و 500 تن چغندر قند را حمل کرده و به کارخانجات قند همدان، لرستان، اصفهان و بیستون تحویل می دهند.

وی گفت: یک هزار و 200 نفر در زمینه کاشت و برداشت این محصول در شهرستان نهاوند به صورت مستقیم فعالیت دارند.

دیدگاه شما