تازه های سایت

کد مطلب: 55830
21. فروردين 1403 - 6:32
مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: میزان بارش ها در این استان از ابتدای سال آبی جاری ( مهر ۱۴۰۲ تاکنون) ۲۵۰ میلیمتر ثبت شده است که نسبت به سال آبی گذشته ۴۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «حسین عابد» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان بارش نسبت به میانگین بلند مدت چهار درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: در بین شهرستان های استان همدان شهرستان های مرکزی و جنوبی، فراتر از نرمال و مناطق غربی و شمالی کمتر از نرمال بارش دریافت کردند.

بارش فراتر از نرمال برای همه شهرستان ها

مدیرکل هواشناسی استان همدان اظهار کرد: شهرستان نهاوند ۲۹ میلیمتر بیشتر از نرمال و رزن ۵۰ میلیمتر کمتر از نرمال بارش داشته است.

عابد خاطر نشان کرد: همه شهرستان های استان نسبت به سال قبل فراتر از نرمال بارش داشتند.

وی گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا امروز در کشور ۱۴۳ میلیمتر بارش ثبت شده که نسبت به بلند مدت ۲۳ درصد و نسبت به سال قبل هشت درصد کاهش را تجربه کرده است.

وی در خصوص دمای هوا نیز افزود: دمای هوای کشور در این مدت ۱.۸ درجه سلسیوس نسبت به نرمال افزایش و استان همدان ۱.۹ درجه سلسیوس نسبت به نرمال افزایش داشته است.

عابد اظهار کرد: بیشترین افزایش دما در استان همدان مربوط به شهرستان همدان با ۲.۲ درجه سلسیوس و کمترین مربوط به نهاوند با ۱.۴ درجه سلسیوس ثبت شده است .

همدان بارانی می شود

مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: از اواخر وقت سه شنبه سامانه بارشی استان را تحت تاثیر قرار می دهد که بارشهای آن نسبت به قبل به خصوص در مناطق جنوبی و غربی قابل ملاحظه است و پیش بینی می شود ۲۰ میلیمتر بارش ثبت شود.

عابد خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی انتظار می رود ۲ ماه آینده استان همدان در حد نرمال و کمتر از نرمال بارش دریافت کند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

سال آبی جاری از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ۱۴۰۳ است.

دیدگاه شما