تازه های سایت

کد مطلب: 55827
21. فروردين 1403 - 6:25
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از صدور هشدار سطح نارنجی برای استان همدان خبر داد و گفت: از صبح چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه احتمال بارش باران و تگرگ و رعدوبرق در همه مناطق استان را داریم.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، روح‌الله زاهدی اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی در استان طی ساعاتی از صبح چهارشنبه تا اواخر وقت روز پنجشنبه به ویژه در بازه زمانی ظهر چهارشنبه تا صبح پنجشنبه به تناوب بارش باران، رگبار باران و احتمال رعدوبرق و تگرگ به ویژه در نیمه‌جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همدان، نهاوند، ملایر، تویسرکان، اسدآباد، رزن، فامنین، قهاوند، کبودراهنگ(گل‌تپه)، بهار و همه مناطق استان منطقه اثر وضعیت هشدار هواشناسی سطح نارنجی خواهند بود.

زاهدی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر را از اثرات مخاطره این هشدار هواشناسی سطح نارنجی دانست و بیان کرد: در همین ارتباط آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها ضروری خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به هشدار هواشناسی و صدور سطح نارنجی و پیش‌بینی رگبار باران، وزش باد شدید و احتمال رعدوبرق و تگرگ، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، تمهیدات لازم برای حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

دیدگاه شما