تازه های سایت

کد مطلب: 55802
18. فروردين 1403 - 8:41
رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست نهاوند خبر داد:
تشکیل ۲۹ پرونده تخلف زیست محیطی در نهاوند
رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست نهاوند گفت: ۲۹ فقره پرونده تخلفات مختلف زیست محیطی در شهرستان نهاوند به مرجع قضایی ارسال شده و برای برخی رأی صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تخلفات گوناگونی در عرصه‌های مختلف حوزه محیط زیست شهرستان در سال گذشته اتفاق افتاده که توسط این اداره پیگیری شده است.

وی ادامه داد: این تخلفات در حوزه طبیعی، شکار و صید، دخل و تصرف در اراضی ملی و منطقه حفاظت شده و همچنین عرصه‌های محیط‌زیست انسانی اعم از آلودگی هوا، آب، خاک، پسماندها و ... صورت پذیرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند افزود: برای این تخلفات ۲۹ فقره پرونده تخلفاتی تشکیل و به مراجع قضایی شهرستان ارجاع شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۶ پرونده مختومه شده و بقیه پرونده‌ها در حال رسیدگی در محاکم قضایی هستند که پیگیر مختومه شدن آن‌ها و صدور رأی هستیم.

قیاسی گفت: متهمان این پرونده‌ها به کیفرهای حبس و جزای نقدی محکوم شده و بسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی نیز جهت پرداختن عوارض سبز در لیست واحدهای آلاینده استان قرار گرفته‌اند.

وی بیان داشت: با توجه به شروع سال جدید شایسته است کلیه شهروندان محترم با مداقه به اصل پنجاهم قانون اساسی که اعلام می دارد؛ حفظ محیط زیست جهت نسل کنونی و آینده وظیفه‌ای همگانی است در حفظ و حراست از محیط‌زیست شهر و روستاهایمان کوشا باشیم.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست نهاوند افزود: بازرسان و کارشناسان این اداره در سال جدید نیز با پایش و بازرسی‌های مستمر از محیط زیست حمایت می‌کنند و با قانون‌شکنان طبق قانون برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان فرهیخته شهرستان، اداره حفاظت محیط‌زیست را در راستای حفظ و حراست از محیط زندگی مساعدت کنند و تخلفات در این حوزه را به اطلاع  این اداره برسانند و مطمئن باشند که طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

انتهای خبر/

دیدگاه شما