تازه های سایت

کد مطلب: 55748
12. فروردين 1403 - 3:56
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در بازه زمانی ۲۶ اسفند سال قبل تا 10 فروردین سال‌جاری 675 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محسن معصوم‌علیزاده در مورد این خبر اظهار کرد: در این مدت 333 بازدید نظارتی نیز از مراکز گردشگری همدان انجام شد که شامل 145 بازدید از مراکز اقامتی، 92 بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و 66 بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان میزان اقامت در اقامتگاه‌های استان همدان را 78 هزار و 563 نفر اعلام کرد و گفت: 11 هزار و 497 نفر در هتل‌ها، 3 هزار و 977 نفر در مجتمع‌های گردشگری، 2‌هزار و 624 نفر در مهمانپذیرها، ۲ هزار و 771 نفر در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و 19 هزار و 9 نفر در خانه‌مسافرهای اقامت داشتند.

معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: تاکنون غار علیصدر، آرامگاه‌های بوعلی‌سینا و باباطاهر، محوطه تاریخی هگمتانه و دستکند سامن در صدر بازدیدهای نوروزی همدان بوده‌اند.

همدان در ردیف ۸ استان آماده برای پذیرش مسافران نوروزی

وی در ادامه گفت : با توجه به موج دوم سفرهای نوروزی و پایش سفرهای کشور، ظرفیت‌های اقامتی استان همدان آماده پذیرش مسافران نوروزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایعدستی استان همدان به شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان، و نهاوند در استان همدان برای پذیرش مسافران در موج دوم سفر های نوروزی اشاره و تاکید کرد: از آغاز سفرهای نوروزی بسیاری از دستگاههای اجرایی برای انجام این سفرها آماده و برخی نظارت‌ها را افزایش دادند و برخی خدمات را متنوع و به استقبال میهمانان نوروزی در همدان رفتند.

معصوم علیزاده با اشاره به آمادگی استان برای پذیرش میهمانان نوروزی در موج دوم سفر و شرایط مطلوب ارایه خدمات گفت : با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز تمهیدات لازم در این خصوص در استان همدان برای حضور مسافران نوروزی در موج دوم سفر تدابیری اندیشیده شده و تمامی مراکز رفاهی و پذیرایی نیز ابلاغ شده که در ایام نوروز شان ماه مبارک رمضان حفظ شود.

 

 

دیدگاه شما