تازه های سایت

کد مطلب: 55712
8. فروردين 1403 - 8:51
براثر بارش‌های شدید اتفاق افتاد؛
تخریب قسمتی از سیل گاه نهاوند براثر بارندگی+ عکس
بارندگی شدید ساعات گذشته باعث تخریب بخشی از دیواره سیل گاه نهاوند شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، بارش شدید باران در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان نهاوند باعث طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر شد.
شدت بارندگی در شهر نهاوند باعث تخریب دیواره سیل گاه یا مسیل شهر نهاوند شد و نیروهای شهرداری برای حل مشکل سریعاً وارد عمل شدند.
با توجه به بارندگی اخیر قسمتی از دیواره مسیل دچار خسارت و ریزش شد که بلافاصله ماشین‌آلات شهرداری به‌منظور رفع خطر در این منطقه اقدام به هدایت مسیر آب و جمع‌آوری نخاله‌ها در این مسیر کردند.
دیواره مسیل طی سال‌های گذشته در چندین نقطه توسط شهرداری بازسازی و رفع خطر شده (لکه‌گیری، بندکشی، اصلاح دیواره و...) که با توجه به عمر بالای دیواره‌ها نیازمند توجه بیشتر از طرف ادارات مربوطه است.
شهرداری نهاوند نیز به علت جلوگیری از خطر برای شهروندان علاوه بر بازسازی دیواره‌ها و اجرای جدید دیواره در نقاطی از مسیل دودهنه از پل‌های موجود را در برنامه عمرانی جهت احداث مجدد قرار داده و هم‌اکنون اکیپ‌های عمرانی در حال احداث پل واقع در منطقه حسن‌آباد هستند.
 همشهریان محترم در خصوص رعایت نکات ایمنی در اطراف دیواره‌ها نکات ایمنی را رعایت کرده و نسبت به تردد در اطراف پل، پارک کردن خودرو در نزدیکی دیوارها خودداری کنند.
همچنین عدم ریختن زباله در محدوده مسیل باعث هدایت بهتر آب‌های سطحی شده و مانع از آب‌گرفتگی و ایجاد خطرات بیشتر در بارندگی‌ها می‌شود.
شهرداری نهاوند اعلام کرده است که در سریع‌ترین زمان مشکل ریزش این قسمت را مرتفع خواهد کرد.
شهرستان نهاوند در سامانه بارشی اخیر بیشترین بارش‌های استان همدان را به خود اختصاص داد.
سیل گاه نهاوند از ورودی نهاوند شروع و با عبور وسط شهر نهاوند سیل و آب‌های سطحی را از شهر خارج می‌کند.

دیدگاه شما