تازه های سایت

کد مطلب: 55645
28. اسفند 1402 - 7:46
رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست نهاوند خبر داد
جریمه میلیونی شکارچی جوجه‌تیغی در نهاوند
رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست نهاوند گفت: شکارچی غیرمجاز جوجه‌تیغی در بخش خزل نهاوند به پرداخت ۶۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط‌زیست پایگاه خبری گرو، گفت: حفظ و حراست از محیط‌زیست و وحوش و حیوانات این محیط وظیفه همه است.
وی اظهار داشت: با مسئولیت‌پذیری همشهریان و گزارش شکارهای غیرمجاز در این بخش می‌توان شاهد محیط‌زیستی زیبا با انواع گونه‌های جانوری و گیاهی باشیم.
قیاسی افزود: شکارچی که در حوزه بخش خزل نهاوند مبادرت به کشتار جوجه‌تیغی‌ها می‌کرد؛ حسب کیفر صادره از محاکم جزایی دادگاه این بخش به کیفر حبس و جزای نقدی محکوم شد.
وی ادامه داد: با رعایت ملاحظات قانونی، کیفر حبس متهم موردنظر به جزای نقدی و مجموعاً به پرداخت ۶۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.
رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان نهاوند گفت: متهم یادشده متحمل پرداخت ضرر و زیان وحوش شکار گردیده و همچنین محرومیت‌های قانونی از قبیل محرومیت حمل سلاح و اخذ پروانه شکار نیز می‌شود.
وی از کلیه شهروندان درخواست کرد: حامی جانداران وحشی باشند و از کشتار و شکار آن‌ها خودداری نمایند زیرا بقا و حیات ما انسان‌ها به‌نوعی به وجود آن‌ها وابسته است و شلیک به آن‌ها درواقع شلیک به خود است.
قیاسی در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با برنامه اقدام ملی مسیر سبز ایران پاک اظهار داشت: این اداره با همکاری شهرداری نهاوند، ادارات مرکز بهداشت، راهداری و همکاری کارکنان کارخانه‌های سیمان نهاوند و کاسپین کوه دشت مبادرت به پاک‌سازی محور جاده‌ای نهاوند به ملایر از حیث وجود پلاستیک‌ها و زباله‌های حاشیه این محور مواصلاتی کردند.
وی در پایان گفت: از کلیه شهروندان تقاضا داریم از ریختن زباله و نخاله در حریم محورهای جاده‌ای خودداری کنند و در ارتقا فرهنگ زیست‌محیطی شهر و روستاها کوشا باشند.
انتهای خبر/

دیدگاه شما