تازه های سایت

کد مطلب: 55631
27. اسفند 1402 - 7:49
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان از آغاز و از سرگیری فعالیت سامانه بارشی قوی‌تر از فردا در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد حسن باقری شکیب در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: طی شبانه‌روز گذشته شاهد بارش‌هایی به شکل رگبار موقت در برخی از مناطق شمالی و جنوبی استان بودیم که در همین رابطه بیشترین بارش از میلاب نهاوند با میزان پنج میلیمتر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه امروز کم و بیش می‌توان بارش‌های موقت را در برخی از نقاط استان به ویژه نیمه‌جنوبی انتظار داشت، تصریح کرد: از بعد از ظهر رفته رفته کاهش ابر و ضخامت ابر را خواهیم داشت و برای امروز عمدتاً آسمان استان قسمتی ابری خواهد بود.

باقری شکیب ادامه داد: از فردا دوشنبه بعد از ظهر مجدد با از سرگیری فعالیت سامانه بارشی به  مراتب قوی‌تر در استان با  بارش باران، رگبار باران  و پدیده رعد و برق به  ویژه در روز سه‌شنبه را در نقاط مختلف استان به تناوب تا روز چهارشنبه انتظار داریم.

وی بیان کرد: به طور کلی از دوشنبه بعداز ظهر تا ظهر چهارشنبه این سامانه بارشی در استان فعال خواهد بود و اوج بارش‌ها را سه‌شنبه خواهیم داشت و می‌توانیم در برخی از نقاط شدت بارش‌ها را در سطح بالاتر از متوسط و حتی شدید بدانیم.

باقری شکیب اظهار کرد: از نظر دمایی عمدتاً دمای هوا بالای صفر بوده و این شرایط را کم و بیش برای روزهای آینده هم انتظار داریم، ضمن اینکه علاوه بر آن وزش باد نسبتاً شدید و شدید لحظه‌ای همراه فعالیت سامانه بارشی از دیگر پدیده‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه کمینه و بیشینه دما در ایستگاه فرودگاه همدان طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ و ۱۸ درجه سلسیوس بوده است، خاطر نشان کرد: طی این مدت شهرستان بهار با صفر درجه خنک‌ترین و فامنین با ۱۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان گزارش شده است.

باقری شکیب گفت: علاوه بر آن وزش باد دیروز در ساعاتی در شیرین سو به ۵۰ کیلومتر در ساعت رسید.

انتهای پیام

دیدگاه شما